REDAN (RDN): Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w marcu 2018 r. - raport 10

Raport bieżący nr 10/2018

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w marcu 2018 r. wyniosła ok. 47 mln co oznacza wzrost o 7% w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 122 mln zł i była nieznacznie wyższa w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Reklama

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec marca 2018 wyniosła 142,9 tys. m2, co oznacza wzrost o 1% w odniesieniu do marca 2017.

Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w marcu 2018 r. wyniósł ok. 28 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu do marca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 73 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w marcu 2018 wyniosły ok. 0,6 mln zł co oznacza wzrost o 5% w stosunku do marca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 1,9 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec marca składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,2 tys. m2, która była o 3% wyższa niż na koniec marca 2017.

Segment modowy

Na rynku modowym sprzedaż towarów w marcu 2018 r. wyniosła ok. 19 mln zł i była wyższa o 3% porównując do marca poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 49 mln zł i była 1% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w marcu 2018 wyniosły 3 mln zł co oznacza wzrost o 28% w stosunku do marca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 8,6 mln zł i była 12% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2018 wyniosła 36,8 tys. m2, tj. była na poziomie o 7% niższym niż w tym samym momencie 2017 r.

W marcu br. wystąpiły przeciwstawne tendencje w dynamikach sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji segmentu modowego. Nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży o 3 mln zł. w kanałach B2C w Polsce – w EC o 28%, a w sklepach Top Secret - o 23% (o 20% w sklepach porównywalnych).

Z drugiej strony nastąpił spadek sprzedaży w działalności zagranicznej o 2,3 mln zł. Z tego o 1,1 mln zł zmniejszyła się sprzedaż na Ukrainie. Jest to przede wszystkim efekt zmiany modelu rozliczeń z partnerami franczyzowymi, gdyż sprzedaż w sklepach porównywalnych w cenach detalicznych w tym kraju zwiększyła się w marcu br. o 32% r/r w hrywnach. Zmniejszenie sprzedaży na Ukrainie jest także pochodną osłabienia kursu UAH względem PLN r/r o 15% oraz zmniejszenia średniej powierzchni sklepów w tym kraju o 28% r/r. W kolejnych miesiącach oczekujemy realizacji sprzedaży na podobnym poziomie r/r. Ponadto o 1,1 mln zł r/r zmniejszyła się także sprzedaż w Rosji. Jest to konsekwencja przesunięcia sprzedaży w związku ze zmianami zasad współpracy z klientami oraz osłabienia rubla wobec złotego o 14% r/r. W kolejnych miesiącach oczekujemy co najmniej utrzymania poziomu sprzedaży w tym kraju na poziomie z 2017 r.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-04-06Bogusz KruszyńskiPrezes ZarząduBogusz Kruszyński

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »