Comarch rozwija współpracę z ZUS
Comarch podpisał 2 marca umowę na utrzymanie Kompleksowego Systemu Informatycznego dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oferta krakowskiego producenta została wybrana w drodze przetargu nieograniczonego.
Po okresie przejściowym Comarch będzie odpowiedzialny za utrzymaniem systemu przez kolejne cztery lata.
Wraz z podpisaniem umowy rozpoczyna się okres przejściowy, w czasie którego przygotowana zostanie i uzgodniona z ZUS koncepcja przejęcia zadań, według której Comarch będzie przejmował usługi od obecnego dostawcy, a rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi najpóźniej 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Zgodnie z umową Comarch będzie świadczył na rzecz ZUS usługi utrzymaniowe, serwisowe oraz dodatkowe dla systemu KSI oraz pełnił rolę integratora systemu, a całkowita wartość umowy wynosi 242 mln PLN.
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 60 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 "Computerworld", IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2016 r. była to kwota 169 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 5 400 ekspertów, w 90 biurach w 30 krajach od Japonii przez Europę aż po Chile.
mzb