MZN Property realizuje strategię i poprawia wyniki finansowe

Grupa MZN Property (wcześniej Morizon) wypracowała 15,5 mln zł przychodów w okresie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. W tym samym czasie zysk EBITDA wyniósł 2,2 mln zł, co oznacza wzrost o 35 proc. r/r, a zysk netto 1,3 mln zł - wzrost o 26 proc. r/r. Wzrost przychodów Grupy o 26 proc. wynika zarówno ze stabilnego wzrostu segmentu nieruchomościowego, jak i dynamicznego rozwoju segmentu finansowego, który w tym czasie wypracował prawie 4-krotnie więcej sprzedaży i zwiększył udział w przychodach Grupy do 24%.

Grupa MZN Property (wcześniej Morizon) wypracowała 15,5 mln zł przychodów w okresie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. W tym samym czasie zysk EBITDA wyniósł 2,2 mln zł, co oznacza wzrost o 35 proc. r/r, a zysk netto 1,3 mln zł - wzrost o 26 proc. r/r. Wzrost przychodów Grupy o 26 proc. wynika zarówno ze stabilnego wzrostu segmentu nieruchomościowego, jak i dynamicznego rozwoju segmentu finansowego, który w tym czasie wypracował prawie 4-krotnie więcej sprzedaży i zwiększył udział w przychodach Grupy do 24%.

- Konsekwentnie budujemy OneStopShop dla rynku nieruchomości. W wynikach Grupy coraz bardziej widać pozytywne efekty rozwoju segmentu finansowego. Cały czas inwestujemy w rozwój produktów finansowych, czego efektem jest integracja systemów FinPack z instytucjami finansowymi oraz uruchomienie projektu Lendi, umożlwiającego dokładne porównanie i szybką sprzedaż kredytów gotówkowych - mówi Jarosław Święcicki, prezes MZN Property.

W samym III kwartale Grupa wypracowała 5,2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 20 proc. względem III kwartału 2016 r. Na wynik ten składa się 3,8 mln zł przychodów segmentu nieruchomościowego oraz 1,5 mln zł przychodów segmentu finansowego, co oznacza wzrost o 132 proc. r/r.

Reklama

- Równie intensywnie rozwijamy segment nieruchomościowy. W III kwartale przygotowaliśmy działania związane z akwizycją użytkowników platformy OneStopShop, którą z sukcesem przeprowadziliśmy w październiku i listopadzie. Dzięki temu liczba wizyt w serwisach nieruchomościowych Grupy wzrosła w październiku o 30 proc. r/r, a liczba pozyskanych użytkowników wzrosła o 42 proc. Jeszcze większe są wzrosty flagowego serwisu Morizon.pl - komentuje Święcicki.

W IV kwartale Grupa wprowadziła również zmiany w cenniku dla Klientów profesjonalnych (pośredników nieruchomości) oraz sposobie ich rozliczania. Zmiany są rozłożone w czasie i częściowo będą widoczne już w wynikach IV kwartału, natomiast pełny wpływ na wynik będzie widoczny w kolejnych kwartałach 2018 r.

- Zwiększenie bazy użytkowników i zmiana sposobu rozliczania Klientów profesjonalnych będą miały pozytywny wpływ na wyniki Grupy MZN Property w 2018 r. Według naszych analiz, dzięki tym działaniom, średniomiesięczny przychód od Klientów profesjonalnych powinien wzrosnąć w przyszłym roku o około 90 zł, czyli o ponad 40 proc. - dodaje Święcicki.

W 2017 r. spółka przeprowadziła Ofertę publiczną nowych akcji i pozyskała finansowanie na realizacje strategii budowy OneStopShop dla rynku nieruchomości. Ekosystem będzie oferował kompleksowe usługi na wszystkich etapach procesu zakupu i sprzedaży nieruchomości - w ramach 3 głównych obszarów: wyszukiwania, finansowania i dokonywania transakcji. Emisja akcji połączona była ze zmianą rynku notowań akcji, 5 lipca spółka zadebiutowała na Głównym Rynku GPW.

- Naszym strategicznym celem jest budowa kompleksowego ekosystemu OneStopShop, który dostarczy zintegrowany zespół usług na przestrzeni całego procesu transakcji na rynku nieruchomości. Jedną z konsekwencji realizacji tej strategii była zmiana nazwy spółki na MZN Property, która została uchwalona przez Akcjonariuszy i zarejestrowana przez sąd w III kwartale. Usługi rozwijane będą w ramach trzech głównych segmentów: nieruchomościowego, finansowego oraz wsparcia transakcji - mówi Święcicki.

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Property
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »