IAI (IAI): Raport miesięczny za sierpień 2017 r. - raport 19

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za sierpień 2017 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Reklama

64%, o tyle wzrosły przychody ze sprzedaży IAI S.A. w sierpniu 2017 roku w porównaniu do sierpnia 2016. Osiągnęły też rekordowy poziom i pierwszy raz w historii przychody miesięczne przekroczyły 2,5 miliona złotych netto. To kolejny z rzędu miesiąc, w którym Spółka dynamicznie zwiększa sprzedaż. Kolejne nowości, przedstawione w tym raporcie, pokazują że konsekwentnie realizowany plan rozwoju zapewni wzrosty sprzedaży także w przyszłości.


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):

Dotarcie do klienta sklepu z informacją o postępach realizacji zamówienia, promocjach, czy ponownej dostępności towaru nie było jeszcze nigdy tak szybkie, proste i tanie. Powiadomienia Web Push, to nowe narzędzie w marketingu, które wyświetla ważne dla klienta informacje w jego przeglądarce internetowej jako uzupełnienie lub alternatywę do wiadomości e‑mail. Ten zupełnie nowy sposób komunikacji sklepu internetowego z potencjalnymi klientami jest już dostępny w IAI-Shop.com (IdoSell Shop). Powiadomienia Web Push prezentują się jako wyskakujące okienka przeglądarki, ale nie są traktowane jako reklama, czy spam, a więc nie są blokowane przez narzędzia typu AdBlock. Dzięki powiadomieniom Web Push określoną informację sklep przekaże w przeglądarce internetowej klienta nie tylko na ekranie komputera stacjonarnego, ale także w urządzeniach mobilnych. Co ciekawe, informacja pokaże się w wyskakującym oknie także gdy osoba, do której jest kierowana nie znajduje się na stronie sklepu, a także będzie w stanie "poczekać" aż użytkownik włączy swoją przeglądarkę. Na urządzeniach mobilnych powiadomienia Web Push zaprezentowane zostaną jak zwykłe powiadomienia jakich wiele pokazuje się przy okazji różnych innych aplikacji mobilnych. Katalog możliwych informacji jest bardzo szeroki, można wysyłać informacje o: wysłanym newsletterze, postępach w realizacji zamówienia, promocjach, przydzielonych rabatach, czy ponownej dostępności towaru. Powiadomienia Web Push można wysłać także do zainteresowanych, którzy nie zarejestrowali się, ani nie robili zakupów w sklepie, ale zgodzili się na otrzymywanie powiadomień w przeglądarce. W IAI-Shop.com (IdoSell Shop) powiadomienia Web Push są uzupełnieniem dla wiadomości e-mail i SMS, automatyzacji marketingu i newsletter e-mail. Są łatwe do konfiguracji w sklepie, bez konieczności instalowania dodatkowych skryptów, czy integrowania zewnętrznego rozwiązania (jak ma to miejsce u konkurencyjnych rozwiązań). Wystarczy, że Klient ma włączoną usługę E-mail Marketing Pro. To w prosty sposób przekłada się na sprzedaż Spółki, z jednej strony przez więcej sprzedanych usług E-mail Marketing Pro, z drugiej strony przez zwiększoną sprzedaż w sklepach, co pociąga za sobą większe abonamenty i prowizje.


IAI zawsze podchodzi o zagadnień kompleksowo i systematycznie je ulepsza. W poprzednim raporcie miesięcznym opisana była usługa Banking Pro, czyli fintechowe rozwiązanie automatyzujące księgowanie przelewów lub pobrań z Poczty Polskiej oraz realizowanie wypłat za np. zwroty zamówień, której partnerm technologicznym jest ING Bank Śląski. Kontynuując rozwój Banking Pro, Spółka wprowadziła automatyczne księgowanie spłat kredytu kupieckiego (faktury na termin) i dodatkowo indywidualny numer konta klienta jest teraz łatwiej dostępny. Jest to szczególnie przydatne szczególnie w hurtowniach internetowych, które przyjmują dużo zleceń płatnych przelewami, a faktury wystawiane są na termin. W takiej sytuacji księgowanie wielu przelewów ręcznie jest żmudne, pracochłonne i obarczone błędami. Przy odroczonych płatnościach pay-by-linki się nie sprawdzają. Dlatego Banking Pro jest świetnym fintechowym rozwiązaniem, które automatyzuje ten proces i w dużej skali jest tańsze od Pay-by-linków. Spółka zarabia na przyciąganiu klientów którzy poszukują automatyzacji oraz na opłatach za usługę Banking Pro.


Również w raporcie za lipiec IAI, przedstawiła rozszerzenie integracji z FedEx, wprowadzając FedEx International jako łatwy sposób dostaw międzynarodowych. Teraz jest kolejna nowość, która ułatwia eksport polskim sklepom internetowym, czyli integracja z Goglobal24.pl, dostawcą rozwiązań wysyłkowych na rynki zachodnie oraz rozwiązań umożliwiających obsługę zwrotów poza granicami kraju. Wyraźnie widać konsekwencję w budowie kompletnej usługi składającej się z wielu pasujących do siebie klocków. Dzięki integracji istnieje możliwość generowania etykiet przewoźników w Niemczech, Anglii i Francji bez konieczności podpisywania umowy z kurierami zagranicznymi. Integracja umożliwia ustawienie różnych metod dostaw (z/bez śledzenia, z/bez potwierdzenia dostawy, ekspresowy lub standardowy czas dostawy). Atutem integracji jest otrzymanie numeru śledzenia, który jest automatycznie aktywny na stronie przewoźnika zagranicznego. Moduł umożliwia generowanie etykiet w panelu IAI-Shop.com (IdoSell Shop), które posiadają zagraniczny adres nadawczy partnera Goglobal24. Dodatkowo, integracja umożliwia blokowanie wysyłki zamówień na adres z podwyższoną opłatą lub na adres zagraniczny nie obsługiwany przez danego przewoźnika. Każde ułatwienie w zakresie eksportu to potencjalny wzrost sprzedaży polskich sklepów, który przekłada się na przychody Spółki przez opłaty abonamentowe i prowizje.


Jak wynika z analiz Spółki, zmiana kolorystyki i logo pozwala spełnić większość oczekiwań klientów, którzy nie oczekują indywidualnej budowy template, czyli mają standardowe oczekiwania nawigacyjne. Starając się zaoszczędzić czas i środki na wykonywanie nieskomplikowanej, ale mozolnej pracy Spółka stworzyła moduł wybierania schematu kolorystycznego. IAI umożliwia łatwą zmianę kolorystyki w standardowym template sklepu oraz w jego domyślnych szablonach wiadomości e-mail. Każdy klient kilkoma kliknięciami myszy może wybrać jeden z 15 dostępnych predefiniowanych schematów kolorystycznych dostosowując standardowy template swojego sklepu oraz jego domyślnych szablonów wiadomości e-mail, a w niedalekiej przyszłości również domyślnych szablonów aukcji, do kolorystyki swojej marki zachowując jednocześnie dalszą możliwość ich darmowych aktualizacji. Daje to większą swobodę w tworzeniu i zarządzeniu wizerunkiem sklepów, co zwiększa ich atrakcyjność w oczach kupujących. To przekłada się na większe przychody sklepów oraz przez prowizje oraz abonamenty, na przychody samej IAI.


Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: http://www.idosell.com/pl/booking/blog)

Sporym sukcesem jest to, że IdoSell Booking uzyskało bardzo prestiżowy certyfikat TripAdvisor Connect Premium, co upoważnia IAI do specjalnej integracji z TripAdvisor i uruchomienia funkcji natychmiastowej rezerwacji. Dzięki temu miliony użytkowników TripAdvisora mogą dokonywać rezerwacji wprost na jego stronie i aplikacji. O wyjątkowości tej integracji świadczy to, że jest to pierwszy taki certyfikat w Polsce. Funkcja natychmiastowych rezerwacji na platformie TripConnect to nowy i niezwykle skuteczny kanał rezerwacji dla przedstawicieli obiektów zakwaterowania , do tej pory można było się tam znaleźć, ale przy pomocy kolejnego pośrednika, agregatora ofert. Teraz jest to znacznie prostsze. Funkcja natychmiastowych rezerwacji zapewnia podróżnym wszystkie informacje niezbędne do dokonywania natychmiastowych rezerwacji w serwisie TripAdvisor. Informacje na temat cen i dostępności są przekazywane do TripAdvisor i aktualizowane przez IAI w czasie rzeczywistym. Po wpisaniu dat podróży przycisk „Rezerwuj w serwisie TripAdvisor” pojawi się obok informacji o cenach i dostępności w polu wyszukiwania DetektoraCen na stronie obiektu oraz na stronach z wynikami wyszukiwania w danej lokalizacji. Wyświetlony przycisk „Rezerwuj w serwisie TripAdvisor” może należeć do ośrodka bezpośrednio lub jednego z partnerów dystrybucyjnych. Gdy podróżny klika przycisk "Rezerwuj w serwisie TripAdvisor", może łatwo przejść od wyszukiwania do rezerwacji bez potrzeby opuszczania serwisu. Znajdowanie nowych źródeł ruchu oraz zamówień zwiększa sprzedaż klientów IdoSell Booking, a to, przez prowizje i abonamenty zwiększa przychody Spółki.


Ponownie odwołując się do poprzedniego miesiąca i pokazując konsekwencję działań, IAI przedstawiła wtedy narzędzie do zarządzania restrykcjami pobytu (Minimum Stay, Close to Arrival, Close to Departure) w obiekcie automatycznie wypełniające luki w kalendarzu zwiększając efektywne obłożenie obiektu noclegowego. Teraz, aby jeszcze ułatwić swobodne zarządzenie cenami w widgecie na pojedyncze dni, IAI przygotowało nowy, dedykowany Kalendarz do poglądu i zmian cen sprzedaży obowiązujących w bieżącym momencie w obiekcie. Spółka zadbała o dwie możliwości wprowadzania zmian cen: zbiorczej jak i jednostkowej. Przydatną funkcją nowego kalendarza jest także możliwość sprawdzenia jakie ustawienia zniżek i zwyżek oraz wyjątków od cennika wpłynęły na wyliczenie aktualnej ceny sprzedaży. W ten sposób wynajmujący mogą jeszcze efektywniej zarządzać swoją ofertą i realizować zyski w okresach, które wcześniej ich nie generowały. Podstawową różnicą w stosunku do poprzedniego kalendarza jest to, że w nowym widoku nie są prezentowane ceny obowiązujące w planie cenowym tylko realne ceny sprzedaży takie, po których dokonywane są rezerwacje przez klientów. Ceny te na bieżąco uwzględniają zniżki i zwyżki od zajętości zdefiniowane w obiekcie jak. i w pojedynczym przedmiocie rezerwacji, last minute i first minute oraz ceny nadpisane w planie cenowym. W nowym widoku kalendarza IAI prezentuje ceny sprzedaży zarówno dla ofert zwrotnych jak i bezzwrotnych. Kolejnym etapem prac nad kalendarzem zarządzania cenami sprzedaży będzie dodanie takich samych możliwości modyfikacji cen dla poszczególnych kanałów OTA i zapewnienie ich prawidłowego przeniesienia w ramach Channel Managera. Każde zapewnienie większego obłożenia przy wyższych cena, przez opłaty prowizyjne i abonamentowe przekłada się na przychody Spółki.


Do tej pory na stronie Wizytówki, szczególnie w wersji dedykowanej pod wypożyczalnie sprzętu i samochodów nie miały możliwości wprowadzenia kategorii przedmiotów oferty, które by pokategoryzowały to co jest możliwe do wypożyczenia. Teraz, dzięki definiowaniu kategorii można na stronie edycji przedmiotu stworzyć kategorie, a wyświetlić je jako dodatkowa opcja filtrowania w osadzonej na stronie wyszukiwarce. Opcja kategoryzacji może okazać się również przydatną funkcją dla właścicieli, którzy udostępniają ofertę na własnej stronie. Kategorie pozwalają na dowolne grupowanie przedmiotów rezerwacji. Każdy przedmiot może być przypisany do dowolnej ilości kategorii, dzięki czemu jego oferta może być wyświetlana jako wynik filtrowania w różnych kategoriach. Kategorie mogą być również z powodzeniem wykorzystywane do prezentowania przefiltrowanej oferty na stronie własnej. W ten sposób tworzą się nieograniczone możliwości filtrowania oferty po indywidualnie stworzonym przez klienta kryterium. IAI uznała, że kategorie nie będą przydatne dla wizytówek miejsc noclegowych (hoteli i apartamentów). Dlatego standardowy template wizytówki nie został wyposażony w ich obsługę. Jednakże na życzenie klienta możemy przygotować indywidualny projekt strony np. hotelu, w którym będziemy mogli wykorzystać rozwiązanie związane z kategoriami i możliwością filtrowania. Zawsze lepsze wyeksponowanie oferty w Internecie wpływa na większą satysfakcję kupującego lub rezerwującego przez Internet, a to wpływa na większą konwersję. To doświadczenie konsekwentnie zdobywane i wyniesione z obsługi sklepów internetowych procentuje w rezerwacjach. Z kolei większe zamówienia przez prowizję oraz opłaty abonamentowe przekładają się na wyższe przychody Spółki.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w sierpniu 2017 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W sierpniu 2017 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 sierpnia 2017 r. – Raport miesięczny za lipiec 2017 r.

2. 14 sierpnia 2017 r. - Raport okresowy za II kwartał 2017 roku


W sierpniu 2017 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości jeden raport przez system ESPI:

1. 30 sierpnia 2017 r. - Zawiadomienie w trybie art. 19 ust. 3 rozporządzenia MAR


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce we wrześniu i październiku 2017 roku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


We wrześniu i październiku 2017 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:


1. 9 października 2017 r. - Raport miesięczny za sierpień 2017 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »