IAI (IAI): Raport miesięczny za styczeń 2017 r. - raport 3

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za styczeń 2017 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Reklama

Przychody w styczniu 2017 roku przekroczyły 1,85 miliona netto i były o 38% wyższe niż styczniu 2016 roku. To oczywiście efekt nowości wprowadzanych w przeszłości, ale Spółka jak zawsze podejmuje szereg działań aby to tempo jeszcze zwiększyć w przyszłości.


Spółka stale rekrutuje i poszukuje ambitnych pracowników. W tym celu po raz drugi organizuje Webcamp – darmowe warsztaty dla webdeveloperów, połączone z elementami rywalizacji, podczas których dzieli się wiedzą, a najlepszych uczestników nagradza płatnymi praktykami. W ten sposób kształtuje dobry wizerunek pracodawcy oraz pozyskuje wyjątkowo dobrych pracowników. Obecna edycja już na etapie zbierania chętnych, jest bardziej oblegana niż poprzednia i wszystko wskazuje, że będzie jeszcze większym sukcesem. Idea Webcampu spotkała się z dużym zainteresowaniem w lokalnych mediach oraz samorządzie, ponieważ przy organizacji drugiej edycji, IAI współpracuje z Miastem Szczecin, w ramach programu Akademicki Szczecin. Pozyskanie ambitnych, wysokiej klasy osób do IAI S.A. w prosty sposób przekłada się na jej rozwój.


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):

Automatyzacja procesów w marketingu bardzo usprawnia komunikację z klientami, a ta przekłada się na wyższą konwersję i buduje relację z klientami, która procentuje kolejnymi zamówieniami. Ponadto prawo wymaga wysłania klientowi szczegółowych informacji na temat zawartości zamówienia, jego wartości, danych adresowych itp. Standardowe maile są jednak pozbawione wielu ważnych informacji. W efekcie klient widzi co jest do niego wysłane, ale gdy ma jakąś sprawę np. chce zapytać o to czy zamówienie zostało faktycznie wysłane, chce skorzystać z prawa do zwrotu, zgłosić problem albo chce pobrać duplikat faktury, pisze do obsługi sklepu. Dlatego w IAI‑Shop.com Spółka wprowadziła zupełnie nową wiadomość transakcyjną z podziękowaniem za zakupy oraz informacjami dotyczącymi możliwości zwrotu, reklamacji lub wymiany. Analizując wnikliwie potrzeby klientów, IAI S.A. zauważyła, że najskuteczniejsze jest wysłanie po każdym zrealizowanym zamówieniu, odrębnej wiadomości z gotowymi, najczęstszymi scenariuszami po sprzedażowymi. Ponieważ IAI-Shop.com zawsze promuje samoobsługę, nowy mechanizm współpracuje doskonale z już przygotowanymi i wprowadzanymi systemami obsługi zamówienia, zwrotów i reklamacji. Każda sekcja wiadomości jest dostosowywana automatycznie do możliwości danego sklepu i jest ukrywana/pokazywana, w zależności od tego, co sklep oferuje. Przykładowo, jeżeli w sklepie nie ma kreatora zwrotów, ułatwiającego klientom samodzielne wygenerowanie zgłoszenie zwrotu, wraz z etykietą zwrotną, a zgłoszenia zwrotów przyjmowane są tylko telefonicznie, wtedy informacja o zwrotach w tym mailu się nie pojawi. Oczywiście taki szablon otrzymał każdy sklep. Wiadomość jest wysyłana odrębnie, dzięki czemu klient nie przeoczy tych informacji. Każda zmiana, która zwiększa konwersję i zwiększa prawdopodobieństwo utworzenia stałej relacji na linii Klient-Sklep i wykreowanie powracającego klienta zwiększa przychody Spółki przez opłaty abonamentowe oraz prowizyjne.


Dodatkowo, kolejnym atrakcyjnie zautomatyzowanym elementem IAI-Shop.com zostało dostarczenie faktur, które uzupełnia automatyczne informacje po złożeniu zamówienia. WMS sklepów internetowych IAI-Shop.com zyskał nowy moduł elektronicznego dostarczania faktur, wyposażony w informacje o tym, czy klient pobrał fakturę. Możliwość dostarczania faktur elektronicznie to ogromna wygoda dla sklepu i jego klientów - klient otrzymuje fakturę błyskawicznie, od razu po jej wystawieniu. Jednak, co chyba najważniejsze, eliminacja papierowych faktur to duże oszczędności kosztów działalności operacyjnej sklepu internetowego. Nowy moduł wyśle maila z fakturą do klienta natychmiast po jej wystawieniu, a gdy klient pobierze fakturę, zapiszem ten fakt w dzienniku pobrań (dziennik pobrań jest niezbędny ponieważ np. potwierdzenie odbioru faktury korygującej stanowi podstawę do obniżenia kwoty podatku, dlatego nie mogło go zabraknąć). Oczywiście możliwość wybrania przez klienta faktury papierowej jest nadal możliwa. WMS rozpoznaje zamówienia, dla których wysłano faktury elektronicznie i w module weryfikacji zgodności zawartości paczki z zamówieniem faktury nie pojawiają się na liście pozycji do weryfikacji, jeżeli zostały już wysłane do klienta. Połączenie wypłaty cashbacków, dostarczania faktur, automatyzacja komunikacji posprzedażowej z Klientem, kolejne planowane zmiany w zwrotach i RMA, mają sprawić, że zakupy w sklepach IAI-Shop.com będą jeszcze wygodniejsze, Sklepy IAI‑Shop.com lepiej oceniane i przez to częściej wybierane przez kupujących. To przełoży się na większe obroty i przychody sklepów, a to przez abonamenty i prowizje na przychody samej IAI S.A. Pokazuje też na olbrzymią kompleksowość rozwiązań tworzonych przez IAI S.A., w których każdy element pozostaje w synergii z innymi. A w olbrzymiej skali w jakiej działa IAI-Shop.com, nawet małe korzyści uzyskiwane z każdego ulepszenia i synergii przekładają się na bardzo duży efekt skali, jeżeli patrzymy na wyniki wszystkich sklepów.


Wiele ciekawych zmian zostało wprowadzonych w maskach sklepów. Pierwszą z nich jest inteligentnie dopasowująca się wysokość banera głównego na stronie głównej sklepu. W momencie, kiedy baner jak jest za wysoki w stosunku do wysokości okna przeglądarki (tak jak, np. ma to miejsce przy małych rozdzielczościach notebooków), aby nie chować elementów sklepu IAI-Shop.com zmniejsza w sposób automatyczny wysokość kadru banera. Dzięki dodaniu efektu automatycznej paralaksy, podczas przewijania okna przeglądarki, mechanizm powoli przesuwa powierzchnię banera pokazując pełen zakres informacji. Taka zmiana w istotny sposób wpływa na konwersję poprzez pokazanie, że jest coś więcej na stronie głównej i pozostawiając miejsce na wyeksponowanie produktów w tzw. hotspotach.


Kolejne zmiany są szczególnie interesujące dla branży fashion. Pierwszą jest zupełnie nowatorska opcja sugerowania innego wariantu w tym samym rozmiarze. Zostało to opracowane na podstawie doświadczeń w pracy ze sklepami internetowymi z odzieżą i obuwiem, szczególnie z dużą ilością rozmiarów i wariantów kolorystycznych. Wnioski z obserwacji pokazują, że po jakimś czasie nie wszystkie rozmiary i warianty z danego asortymentu są dostępne. W efekcie klient przechodzący np. z Google Shopping, natrafia na jeden wariant, w którym nie ma rozmiaru. Jeżeli po kliknięciu w 1-2 pozostałe warianty również go nie spotka, może porzucić dalsze zakupy, co naturalnie jest bardzo niekorzystne dla sklepu. Nowe rozwiązanie w momencie wybrania rozmiaru na karcie produktu, którego jest brak w magazynie, sugerowany jest nam ten sam rozmiar, lecz w innym wariancie. Przykładowe zastosowanie to sytuacja, w której kupujący szuka trampek. Interesuje go konkretnie kolor czarny i rozmiar 44. W konwencjonalnym sklepie w przypadku kiedy jeden z elementów jest niedostępny, pojawia się informacja o braku towaru. W IAI-Shop.com system automatycznie podpowie, że jeżeli kupujący zmieni kolor czarny na granatowy, to taki produkt będzie dostępny od ręki. Całość mechanizmu została wykonana zgodnie z najnowszymi rozwiązaniami UX. Pierwsze wyniki analiz wskazują, że jest to idealny mechanizm na zwiększenie ilości zamówień, a co za tym idzie na realne polepszenie konwersji całego sklepu. A to przez przychody z abonamentów i prowizji przekłada się na wzrost przychodów IAI S.A.


Maska Standard Fashion podlega ciągłym udoskonaleniom i nieustającemu rozwojowi. Spory sukces odniósł dedykowany branży modowej mechanizm na liście towarów czyli opcja „hover” (najechanie myszką na element), która umożliwia podgląd wariantów wraz dostępnymi rozmiarami. Po tej zmianie IAI S.A. zrobiła kolejny krok, w którym dokonała jeszcze lepszego dopasowania do branży modowej, jednocześnie zachowując w pełni uniwersalność maski Standard i przebudowana została galeria zdjęć produktu. Karta towaru zyskała lubianą przez klientów opcję lupy. Całkowicie nowym podejściem w stosunku do poprzedniego mechanizmu galerii, jest zastosowanie przewijania ikon pod dużym zdjęciem produktu. Dodane także zostały, przy powiększeniu produktu, miniaturki pozostałych zdjęć produktu, przez co przełączanie się pomiędzy zdjęciami jest jeszcze wygodniejsze. Lepsza prezentacja zdjęć zdecydowanie zwiększa konwersję i przychody sklepów oraz przez to samej IAI S.A.


IAI S.A. inwestuje wiele zasobów w tworzenie najlepszych możliwych rozwiązań graficznych, z czego z powodzeniem korzystają jej Klienci. Dlatego Maska STANDARD została zgłoszona i zastrzeżona jako wzór przemysłowy. Wzór przemysłowy ma na celu chronić warstwę estetyczną, czyli wygląd, danego produktu przed ryzykiem pomyłki wśród odbiorców, gdyby jakiś konkurent chciał robić podobne wdrożenia. Zgodnie z definicją prawną: „wzorem przemysłowym jest nowa i posiadająca indywidualny charakter postać wytworu lub jego części, nadana mu w szczególności przez cechy linii, konturów, kształtów, kolorystykę, strukturę lub materiał wytworu oraz przez jego ornamentację. Uzyskanie ochrony na wzór przemysłowy w Europejskim Urzędzie Patentowym potwierdza unikalność STANDARDU. Jeżeli ktoś będzie kopiował wzornictwo Maski Standard, co może doprowadzić do zmylenia Klientów, da to Spółce podstawę do działań prawnych


Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: http://www.idosell.com/pl/booking/blog)

Istotną zmianą w IdoSell Booking było wprowadzenie pakietów wdrożeniowych. Nie jest to tylko zapis w Cenniku, ale odpowiedź na faktyczne zapotrzebowanie rynku związanego z pracami webdeveloperskimi dla hoteli i ośrodków noclegowych. Pozwoli to zwiększyć przychód z jednego Klienta IdoSell Booking przez oferowanie kompleksowych usług z zakresu mechanizmu do realizacji transakcji oraz prac graficznych wykorzystując wykorzystując wieloletnie i wielopoziomowe doświadczenie IAI-Shop.com. To, w zakresie usług, bardzo zbliża obie usługi oferowane przez IAI S.A. i jest to zmiana w całej koncepcji usługi IdoSell Booking. Zmiana jest skierowana do klientów, którzy pragną nadać swojej stronie internetowej unikalny wygląd i szukają bardziej spersonalizowanych rozwiązań, niż te dostępne w darmowych szablonach Wizytówek. Każde kolejne zamówienie na prace wdrożeniowe w naturalny sposób zwiększą przychody Spółki. To jest także kolejne miejsce do wskazania kompleksowości działań, ponieważ nowe zlecenia na prace graficzne jasno łączą się z tematyką i celem Webcampu prezentowanego na początku tego raportu.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2017 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W styczniu 2017 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 9 stycznia 2017 r. – Raport miesięczny za grudzień 2016 r.

2. 19 stycznia 2017 r. - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2017 roku


W styczniu 2017 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości jeden raport:

1. 30 stycznia 2017 r. - Zawiadomienie o zmianie udziału przez Członka Rady Nadzorczej.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lutym i marcu 2017 roku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W lutym i marcu 2017 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 14 lutego 2017 roku – raport okresowy za IV kwartał 2016 roku

2. 8 marca 2017 roku – raport miesięczny za luty 2017 roku


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »