IAI (IAI): Raport miesięczny za wrzesień 2016 r. - raport 24

I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


28 września w ramach nowej segmentacji rynku NewConnect akcje IAI S.A. trafiły do najlepszego segmentu NC Focus. Trafiają tam spółki dywidendowe, generujące wzrosty przychodów i zysków oraz mające stabilną pozycję finansową i dobrą historię na giełdzie. To kolejne, obiektywne, docenienie wyników IAI S.A. Aby jeszcze podkreślić dobre wiadomości, to szacunkowe przychody ze sprzedaży w wrześniu przekroczyły 1,65 miliona netto (wzrost o około 40% w porównaniu do września 2015 roku). Z drugiej strony efekt zmian w cenniku IAI-Shop.com opisany w ubiegłym miesiącu pojawi się w październiku, a teraz prezentujemy kolejne zmiany w cenniku IdoSell Booking. To wszystko daje podstawy aby z optymizmem patrzeć na kolejne kwartały.

Reklama


Szacunkowe przychody ze sprzedaży we wrześniu 2016 roku wyniosły około 1,65 - 1,7 miliona złotych netto. W trzecim kwartale według szacunków Zarządu, przychody ze sprzedaży wyniosły około 4,65 – 4,7 miliona złotych netto. Oznacza to wzrost przychodów miesięczny o około 40% wobec września 2015 i kwartalnych o 28% wobec trzeciego kwartały 2015 roku. Istotna jest także rosnąca dynamika wzrostu przychodów obserwowana w Spółce w okresie ostatnich miesięcy. Zmiany opisany w tym i poprzednich raportach jeszcze bardziej przyspieszą tę dynamikę.


Spółka od 2012 roku starała się o uzyskanie statusu instytucji płatniczej. We wrześniu KNF podjął decyzję o odmówieniu rejestracji Spółki. Spółka w tej chwili prowadzi procedurę ponownego rozpatrzenia wniosku odpowiednio rozszerzonego. Jednocześnie sprzedaż usług płatniczych nie jest zagrożona, tak samo jak przychody z nich wynikające. Do czasu definitywnego zamknięcia procesu odwoławczego Spółka działa na obecnych zasadach. Spółka pracuje nad scenariuszami alternatywnymi. Zarząd nie widzi ryzyka, aby z powodu decyzji KNF, przychody Spółki uległy obniżeniu. Sprzedaż usług płatniczych jest częścią działalności Spółki, stanowiących niewielki procent. Zarząd stoi na stanowisku, że Spółka otrzyma finalnie status instytucji płatniczej, a w ewentualnej innej sytuacji, scenariusze alternatywne zapewnią Spółce utrzymanie przychodów na obecnym poziomie.


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):

IAI obsługuje 3500 sklepów internetowych z wielu branż. Dlatego aby zdobywać nowych klientów oraz dobrze obsługiwać obecnych musi patrzeć na rynek w szerokim zakresie, dostosowując się do specyfiki niektórych branż. Nowe rozwiązanie jest przygotowane z myślą m. in. o księgarniach internetowych i aptekach internetowych, które sprzedają towary z niższą stawką VAT, zapewniające zmniejszenie płaconego VATu od przesyłek kurierskich. Pozwala im na rozłożenie kosztu dostawy. Dzięki temu sklep internetowy może być bardziej konkurencyjny, ponieważ jest bardziej efektywny podatkowo. Ceny towarów powiększają się automatycznie po złożonym zamówieniu, wliczając w nie koszt przesyłki i nie wpływając na końcową cenę brutto prezentowaną klientom sklepu internetowego. Takie rozwiązania pozwalają lepiej zarabiać obecnym klientom, co przekłada się na ich rozwój oraz zdobywać nowych klientów z branż, które potrzebują takich rozwiązań. To przekłada się na wzrost przychodów samej Spółki.


Spółka przedstawiła także kolejne dwa, ciekawe rozwiązania proeksportowe. Pierwszym z nich jest możliwość wysyłki towarów klientom z Niemiec do niemieckich Parcelshop, Packstation i urzędów pocztowych bez konieczności podpisywania umowy z niemieckim DHL. Polscy sprzedawcy coraz chętniej i odważniej patrzą na możliwości sprzedaży zagranicznej. Podstawą jest tutaj dobra logistyka. DHL Polska w ramach unifikacji polskiego i niemieckiego rynku, oferuje polskim sklepom internetowym możliwość wysyłki zamówień do niemieckich punktów odbioru, w ramach jednej integracji. IAI w bliskiej współpracy partnerskiej z DHL przystosowała sklepy internetowe do obsługi wysyłki zamówień do Parcelshop i podania niemieckiego numeru klienta (Postnummer), który jest niezbędny aby zamówić odbiór w punkcie. Dodatkowo niemiecki klient zyska możliwość wybierania punktu odbioru z przyjaznej mapki, od razu w procesie zakupowym, bez konieczności opuszczania sklepu - to rozwiązanie zdaje się oczywiste dla polskich konsumentów, a jest rzadko spotykane w Niemczech. Drugim usprawnieniem eksportu jest łatwiejsze zarządzanie integracją sprzedaży na Amazon Marketplace z IAI-Shop.com. Zmiana kodów po których identyfikowany jest towar w sprzedaży na Amazon Marketplace, z pozoru mała, niesie spore konsekwencje, ponieważ dużo łatwiej jest przemigrować sklep na IAI-Shop.com, jeżeli firma prowadziła wcześniej tylko sprzedaż przez Amazon (także w przypadku nowych klientów z zagranicy) oraz łatwiej jest rozpocząć sprzedaż na tej platformie sklepom z Polski. Oba rozwiązania dają dużą szansę rozwoju polskim sprzedawcom, których wzrosty sprzedaży przez opłaty abonamentowe oraz prowizyjne przekładają się na wzrost przychodów Spółki.


Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: http://www.idosell.com/pl/booking/blog)


IAI pozyskuje systematycznie nowych klientów w usłudze IdoSell.com/booking i nowi klienci przynoszą nowe potrzeby oraz wymagania. Z drugiej strony, za zmieniającymi się klientami oraz rynkiem musi nadążać oferta Spółki i jej cennik. Aby maksymalnie dopasować się do oczekiwań rynku Spółka przygotowała nowy Cennik i Regulamin usługi rezerwacji miejsc noclegowych oraz dziennych www.IdoSell/Booking. Zmiany w Regulaminie oraz Cenniku dotyczą głównie zupełnie nowego podejścia do tzw. abonamentów z opłatą płaską (bez prowizji). Spółka wprowadziła też nową ofertę, indywidualną ofertę, dla dużych i bardzo dużych ośrodków (powyżej 100 pokoi). Nowa struktura abonamentów jest lepiej dostosowana niż poprzednia, ponieważ oferta jest przygotowana dla małych, średnich i dużych klientów. Zmiany są odpowiedzią na sygnalizowane przez Klientów potrzeby i docelowo mają pomóc zdobywać nowych klientów i przełożyć się na wyższe przychody w kolejnych kwartałach.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych we wrześniu 2016 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.

II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


We wrześniu 2016 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 września 2016 r. – Raport miesięczny za sierpień 2016 r.


We wrześniu 2016 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI jeden raport:

1. 14 września 2016 r. - Komunikat Zarządu w sprawie odmowy wydania zezwolenia na świadczenie usług jako Krajowa Instytucja Płatnicza

III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.

IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu w październiku i listopadzie 2016, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W październiku i listopadzie 2016 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 8 listopada 2016 r. - Raport miesięczny za październik 2016 r.

2. 14 listopada 2016 r. - Raport okresowy za III kwartał 2016 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »