Enter Air wycofał ostatniego Boeinga 737-400
Enter Air oficjalnie pożegnał ostatni z ośmiu użytkowanych w swojej historii samolotów Boeing 737-400 i zakończył tym samym proces wymiany floty na samoloty nowszej generacji. W 2018 r. do floty dołączą pierwsze samoloty 737-8 MAX.
- Celem procesu wymiany floty jest zwiększenie rentowności i zdolności operacyjnych Grupy. Od końca 2016 r. stopniowo oddawaliśmy Boeingi 737-400, a w ich miejsce sprowadziliśmy B737-800. Aktualnie nasza flota jest jednolita i składa się z 17 Boeingów 737-800 - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air.
- Przed sezonem lato 2018 flota zostanie wzmocniona minimum dwoma Boeingami 737-800, a już pod koniec przyszłego roku będziemy latać dwoma najnowocześniejszymi Boeingami 737-8 MAX - dodaje.
Enter Air zakończył proces wymiany ośmiu samolotów 737-400 na maszyny nowszej generacji. Siedem Boeingów 737-400 opuściło flotę w czwartym kwartale 2016 r., a ostatni został wycofany, po sezonie Lato 2017. Flota Enter Air to aktualnie 17 samolotów typu 737-800.
Enter Air ma również zamówienie na sześć najnowocześniejszych samolotów Boeing 737-8 MAX, a pierwsze dwa z nich dołączą do floty już pod koniec 2018 r. Spółka nie wyklucza też powiększenia floty jeszcze przed sezonem lato 2018 ze względu na duży popyt ze strony touroperatorów.
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach od Islandii i Portugalii po Kenię. Flota Enter Air składa się z 17 samolotów Boeing 737-800. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Manchesterze, Londynie i Tel Awiwie.
mzb