Robinson Europe S.A. uruchamia emisję obligacji

Do 4 mln zł planuje pozyskać w ramach emisji obligacji serii A notowana na rynku NewConnect spółka Robinson Europe S.A. Uzyskane w ten sposób środki zostaną przeznaczone m.in. na zwiększenie dostaw, co umożliwi pełne zatowarowanie magazynu spółki przed rozpoczęciem sezonu wędkarskiego.

Do 4 mln zł planuje pozyskać w ramach emisji obligacji serii A notowana na rynku NewConnect spółka Robinson Europe S.A. Uzyskane w ten sposób środki zostaną przeznaczone m.in. na zwiększenie dostaw, co umożliwi pełne zatowarowanie magazynu spółki przed rozpoczęciem sezonu wędkarskiego.

Spółka planuje poszerzenie oferty produktowej o specjalistyczny sprzęt do nowych rodzajów wędkarstwa: wyczynowego, karpiowego, morskiego. Plany rozwoju firmy zakładają także uruchomienie nowych linii biznesowych związanych m.in. ze sprzedażą sprzętu sportowego i turystycznego. Tego rodzaju projekty są zbieżne z założeniami strategii rozwoju Robinson Europe S.A., która przewiduje m.in. dywersyfikację źródeł przychodów. Podjęte działania przyniosły pozytywne efekty świadczą o tym wyniki finansowe spółki wypracowane w III kwartale 2013/2014.W tym okresie firma odnotowała zysk netto na poziomie 293,7 tys. zł. Natomiast Grupa Kapitałowa, którą tworzy jeden podmiot zależny-firma Outdoorzy S.A. wypracowała zysk netto w kwocie 289,9 tys. zł. To kolejny kwartał, w którym spółka Robinson Europe S.A., a także Grupa Kapitałowa miała zysk netto.

Reklama

Realizacja strategii rozwoju spółki wymaga pozyskania kapitału w kwocie do 4 mln zł. W tym celu została uruchomiona emisja do 4 tys. obligacji zwykłych na okaziciela serii A. Cena emisyjna każdej obligacji jest równa wartości nominalnej - 1 tys. zł. Termin zapisów na obligacje przypada w okresie: 15.09.2014 r. - 30.09.2014 r. Natomiast przydział obligacji zaplanowano na 03.10.2014 r. Emisja dojdzie do skutku, jeżeli objęte zostaną obligacje o wartości 1mln zł. Obligacje oprocentowane będą według zmiennej stopy procentowej, zależnej od stawki WIBOR 3M. Zabezpieczenie stanowi zastaw rejestrowy na znakach towarowych "Robinson" i "Good Fish" oraz na akcjach spółki zależnej Outdoorzy S.A. Wartość zabezpieczenia stanowi razem 143% emisji obligacji.. Spółka Robinson Europe S.A. zamierza złożyć wniosek o wprowadzenie obligacji na rynek Catalyst.

Konsekwentnie rozszerzamy profil działalności naszej spółki, a także podmiotu zależnego firmy - Outdorzy S.A. - mówi Paweł Busz, członek zarządu Robinson Europe S.A. - Podjęte działania już teraz przyniosły pozytywne efekty, o czym świadczą m.in. wyniki finansowe wypracowane w III kwartale 2013/2014. W porównaniu do III kwartału 2012/2013 r. odnotowaliśmy wzrost zysku netto skonsolidowanego aż o 133,7 proc.. Jestem przekonany, że mamy realne szanse na coraz większe zyski. Osiągnięcie wspomnianego celu wymaga dalszych inwestycji, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie emisji 3-letnich obligacji, z gwarantowaną wypłatą regularnych odsetek co 3 miesiące w całym okresie trwania obligacji. Fundusze pozyskane w ramach tego projektu zdecydowanie przyspieszą rozwój naszej spółki, a także całej Grupy Kapitałowej m.in. dzięki wprowadzeniu do oferty sprzedażowej dodatkowych produktów, a także uruchomieniu nowych linii biznesowych.

Celem emisji obligacji jest pozyskanie środków, które umożliwią realizację szeregu projektów. Chodzi m.in. o dystrybucję, pod własnymi markami, specjalistycznego sprzętu do nowych rodzajów wędkarstwa: wyczynowego, karpiowego, morskiego i do połowu sumów. Spółka zamierza także rozszerzyć zakres współpracy z specjalistycznymi sklepami i sieciami handlowymi. Kooperacja ma dotyczyć nowych produktów oferowanych pod własną marką Neverland. Są to: zimowe akcesoria sportowe, całoroczne outdoorowe wraz z odzieżą i obuwiem. Środki pozyskane w ramach emisji obligacji mają także umożliwić rozwój sieci sklepów agencyjnych typu "shop in shop" formuła ta oznacza prowadzenie sprzedaży towarów poprzez własne kasy fiskalne w istniejących sklepach sportowych, z dobrą lokalizacją.

Obecnie zakończono wszystkie prace przygotowawcze i rozpoczęto wdrażanie sieci "shop in shop" docelowo do końca 2014 r. planowane jest utworzenie 7-10 takich sklepów, corocznie sieć powinna powiększać się o 10-15 sklepów. Spółka zawarła już umowy z sześcioma sklepami m.in. w Zabrzu i Otwocku, Żywcu, Tarnowskich Górach oraz Olsztynie.

Spółka Robinson Europe S.A. wyspecjalizowała się w sprzedaży sprzętu wędkarskiego (wędki, kołowrotki, żyłki, haczyki, przynęty oraz inne akcesoria ). Jej działalność stanowi kontynuację, założonej w 1991 roku, firmy wędkarskiej BIS. Produkty wytwarzane pod marką Robinson są dostępne na rynku krajowym m.in. w około 800 sklepach. Spółka systematycznie rozwija działalność sprzedażową także na zagranicznych rynkach. Produkty oferowane przez Robinson Europe S.A. dostępne są w wielu krajach Europy. Są to m.in.: Niemcy, Czechy, Węgry, Słowacja, Łotwa, Litwa, Estonia, Słowenia, Belgia, Irlandia, Grecja, Rumunia, Szwecja, Holandia, Chorwacja. Spółka oferuje także sprzęt wędkarski pod marką Good Fish, który dystrybuowany jest za pośrednictwem sieci marketowych: Auchan, PSB Mrówka, Bricomarche oraz Carrefour. Spółka współpracuje z około pięćdziesięcioma dostawcami z całego świata, którzy oferują pełny i komplementarny wobec siebie pakiet produktów z zakresu: sprzętu wędkarskiego, artykułów sportowych i turystycznych, a także odzieży sportowej i outdoorowej.

Opr. MM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »