Samochodowa wojna cenowa

General Motors Corp., czołowy dostawca samochodów na światowe rynki - zakończył akcję pozyskiwania klientów poprzez udzielanie nabywcom swych aut nieoprocentowanych kredytów. Podliczono, że 0-proc. kredyty przyniosły każdemu nabywcy aut GM kwotę 2500-7000 tys. USD.

General Motors Corp., czołowy dostawca samochodów na światowe rynki - zakończył akcję pozyskiwania klientów poprzez udzielanie nabywcom swych aut nieoprocentowanych kredytów. Podliczono, że 0-proc. kredyty przyniosły każdemu nabywcy aut GM kwotę 2500-7000 tys. USD.

Jednocześnie zapowiedział rabaty w kwocie 2002 dolarów. Nowy program potentata z Detroit, pod nazwą GM Overdrive, obejmuje wszystkie marki Chevrolet, Pontiac, GMC, Buick, Oldsmobile i Cadillac, wyprodukowane w 2001 i 2002 roku, a zakupione do 28 lutego br.

Silne zachęty są nieodzowne, jeśli GM nie chce dopuścić do spadku sprzedaży - podkreślają analitycy.

Wskazują na słabą koniunkturę w amerykańskiej gospodarce i coraz silniejszą konkurencję ze strony producentów z Japonii, Korei Południowej, a także z Europy.

Reklama

Nie bez kozery najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku była honda accord (na zdjęciu). To auto wróciło na top, poprzednio nie miało konkurencji w latach 1989-91 - donosiła z dumą w piątek japońska agencja Kyodo. W poprzednim roku Amerykanie kupili 414 718 egzemplarzy tego pojazdu. Druga w klasyfikacji była toyota camry, którą nabyło 390 449 osób. Dopiero na trzeciej pozycji znalazł się pojazd amerykański. Ford sprzedał 353 560 sztuk modelu Taurus.

Jednak za nim uplasowała się kolejna honda, model civic, którą kupiło 331 041 osób, czyniąc ją najlepiej sprzedającym się samochodem kompaktowym w USA.

O nową politykę marketingową będzie musiał zapewne zadbać też nr 5 na świecie - DaimlerChrysler. Amerykańsko-niemiecki kolos w 2001 r. odnotował 77-proc. spadek zysku przed opodatkowaniem, do 1,2 mld euro - z 5,2 mld euro w 2000 r. Wpływy ze sprzedaży koncernu zmalały o 7,4 proc., do 150 mld euro.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: General Motors | wojna cenowa | światowe rynki | wojna | wojny | cenowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »