Stokrotka wchłonie Aldika. Fuzja obu sieci potrwa do jesieni

Nowy właściciel Stokrotki, litewska Maxima Grupe, ma zamiar połączyć sieć supermarketów ze sklepami Aldik. Po integracji, połączona sieć będzie działać pod szyldem Stokrotka. Połączenie powinno zakończyć się jesienią, w jego efekcie sieć Stokrotka na koniec roku będzie liczyć 563 sklepy.

- Maxima Grupe rozpoczyna proces integracji sieci sklepów Stokrotka i Aldik w Polsce. Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 roku, zostanie włączony do Stokrotki. Po połączeniu sieć handlowa będzie działała pod jednolitą marką Stokrotki. Po integracji i otwarciu nowych sklepów Stokrotka będzie posiadała 563 sklepy do końca tego roku - informuje Maxima Grupe.

Przypomnijmy, że przejęcie przez Maximę spółki Emperia, właściciela Stokrotek, zostało sfinalizowane w kwietniu tego roku. Plan zakłada, że integracja sieci Stokrotki i Aldik zostanie zakończona jesienią.

Reklama

- Scalenie tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Grupy Maxima i wdrożyć dalsze plany ekspansji na tym rynku, łącząc doświadczenie i wiedzę obu firm, umożliwiając synergie i wykorzystanie ekonomii skali - powiedział Dalius Misiunas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupe.

Według niego, fuzja odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów. Sieć sklepów Stokrotka ma około 20 procent polskiego rynku dla sklepów blisko-domowych.

Na koniec 2017 r. sieć sklepów Stokrotka miała 437 sklepów, zatrudniała ponad 8 tys. pracowników, a jej obrót wyniósł 597 mln euro. Na koniec czerwca sieć liczyła 450 sklepów.

[...]

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »