Stres w pracy pod kontrolą PIP

Poprawa przestrzegania prawa i bezpieczeństwa w supermarketach - to główny cel przyszłorocznych działań Państwowej Inspekcji Pracy. PIP przedstawiła swój program działającej przy Sejmie Radzie Ochrony Pracy.

Jak wyjaśniła główna inspektor pracy Anna Hintz, program pracy PIP na 2006 r. to w dużej mierze realizacja priorytetów z programu działań długofalowych na lata 2004-2006.

Są to m.in. poprawa praworządności w stosunkach pracy, w szczególności przeciwdziałanie patologiom takim jak niewypłacanie wynagrodzeń. PIP skoncentruje się na działaniach kontrolno-nadzorczych w dziedzinach gospodarki i konkretnych zakładach charakteryzujących się największym nasileniem zagrożeń zawodowych.

Hintz zapowiedziała, że w przyszłym roku priorytetem będzie kontrola placówek handlowych, szczególnie supermarketów. Będą tam sprawdzane m.in. przestrzeganie czasu pracy, wypłata wynagrodzeń, a także przestrzeganie przepisów BHP.

Reklama

W przyszłym roku PIP przewiduje także kontrole m.in. zakładów produkcji metalowych wyrobów gotowych oraz zakładów młynarskich, gdzie średnia wypadków jest wyższa niż w innych dziedzinach.

"Nowością w 2006 r. będą m.in. kontrole dotyczące pracy młodych pracowników do 24. roku życia oraz kontrole w przedsiębiorstwach należących do międzynarodowych koncernów" - zapowiedziała Hintz.

Podkreśliła, że PIP zamierza też w przyszłym roku przeprowadzić powtórne kontrole rozlewni gazu płynnego oraz stacji autogazu.

Program na 2006 r. zakłada również działania prewencyjne i informacyjne, m.in. prowadzenie programu informacyjnego dotyczącego przeciwdziałania negatywnym skutkom przeciążenia psychicznego i stresu w pracy.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: kontrole | stres w pracy | PIPA | poprawa | stres
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »