MEDIACAP (MCP): Szacunkowe przychody MEDIACAP SA za 2017 r. - raport 5

Raport bieżący nr 5/2018

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd MEDIACAP SA z siedzibą w Warszawie (dalej: Emitent) w związku z zakończeniem wstępnego procesu podsumowywania danych finansowych na potrzeby przygotowania skonsolidowanego raportu okresowego Grupy Kapitałowej MEDIACAP SA, przekazuje do publicznej wiadomości wybrane dane finansowe i operacyjne Grupy Kapitałowej MEDIACAP SA za okres od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.

Szacowane przychody ze sprzedaży w Q4 2017 wyniosły 26,8 mln PLN (wzrost o 17,7 % wobec Q4 2016). Narastająco przychody od początku roku wyniosły 75,0 mln PLN (wzrost o 11,3% r/r) i były najwyższe w historii Grupy.

Reklama

Realizacja strategicznych celów operacyjnych związanych z rozwojem platform technologicznych Opinie.pl, Talentmedia i Plastream przebiegała zgodnie z założeniami Strategii 2020. Szacowane przychody proforma ze sprzedaży nowych modeli biznesowych wyniosły w ramach kwartału łącznie 8,1 mln PLN (wzrost o 41,5% względem 2016). Narastająco przychody proforma z platform technologicznych przyniosły 21,8 mln PLN (wzrost o 47,0% r/r). Przychody z nowych modeli w 2017 roku stanowiły 27,2 % całkowitych przychodów, wobec 14,2% w 2016 r.

Wybrane dane operacyjne nowych platform na koniec grudnia 2017 przedstawiają się następująco:

Opinie.pl

- szacowane przychody ze sprzedaży za 2017 rok wyniosły 11,4 mln PLN (wzrost o 22,3% r/r)

- łączna liczba użytkowników wyniosła ponad 110 tysięcy (przekroczenie celu zakładanego na cały 2017 rok),

- łączna liczba przeprowadzonych ankiet wyniosła 446 tys. sztuk (wobec 280 tysięcy w 2016 r.).

Talentmedia.pl

- szacowane przychody proforma ze sprzedaży za 2017 rok wyniosły 10,0 mln PLN (wzrost o 91,7% r/r)

- średniomiesięczna oglądalność ("Watchtime”) kanałów zarządzanych na wyłączność przez platformę wyniosła w Q4 2017 niemal 470 mln minut (wzrost o prawie 4% w stosunku do Q3 2017),

- łączna liczba subskrybentów na koniec kwartału wyniosła 18,6 mln (wzrost o 12% wobec końca Q3).

Plastream.pl

- uruchomiono produkcyjnie Plastream Fashion, produkt służący do analizy garderoby na zdjęciu i przedstawieniu rekomendacji związanej z dostępnością produktów online;

- zbudowano zespół Plastream w zakresie komercjalizacji, odpowiedzialny m.in. za sprzedaż międzynarodową;

- rozpoczęto road show rozwiązania Plastream Context służącego do kontekstowej analizy treści foto i wideo w celu lepszego targetowania reklam;

- Plastream został zaproszony przez firmę Microsoft do udziału w Slush 2017 w Helsinkach - największej konferencji dla innowacyjnych start-upów w Europie, gdzie moduł Plastream Fashion został zaprezentowany szerokiej grupie inwestorów i firm z branży Media & Entertainment.

TERMIN PUBLIKACJI RAPORTU OKRESOWEGO ROCZNEGO ZA 2017

Publikacja jednostkowego i skonsolidowanego raportu okresowego rocznego za 2017 r. nastąpi w dniu 13 marca 2018 r.

Emitent zastrzega, iż prezentowane wielkości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-02-22Jacek OlechowskiPrezes ZarząduJacek Olechowski
2018-02-22Edyta GurazdowskaWiceprezes ZarząduEdyta Gurazdowska

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »