Tarnów będzie miał obwodnicę

Tarnów będzie miał wschodnią obwodnicę łączącą planowany węzeł Krzyż na odcinku autostrady A4 Kraków - Tarnów na północy z węzłem Lwowska, w ciągu drogi krajowej nr 4 na południu.

Tarnów będzie miał wschodnią obwodnicę łączącą  planowany węzeł Krzyż na odcinku autostrady A4 Kraków - Tarnów na  północy z węzłem Lwowska, w ciągu drogi krajowej nr 4 na południu.

Inwestycja może zostać zrealizowana w 2012 roku -zapowiedział w poniedziałek podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, Zbigniew Rapciak. Jak poinformował Rapciak dziennikarzy po spotkaniu z tarnowskimi samorządowcami, propozycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dotycząca wschodniej obwodnicy miasta spotkała się z akceptacją władz tamtejszych gmin i powiatów. Wcześniej protestowali oni, gdy okazało się, że nie będzie zjazdu do Tarnowa z projektowanego węzła Wierzchosławice.

Zgodnie z obecną koncepcją na tym węźle powstanie jedynie łącznica do tarnowskiej dzielnicy Mościce, gdzie znajdują się Zakłady Azotowe. "Zaproponowana koncepcja wydaje się najsłuszniejsza dla miasta Tarnowa i jego najbliższych okolic" - ocenił Rapciak.

Reklama

Według niego wschodnia obwodnica Tarnowa będzie drogą dwupasmową o parametrach głównej przyspieszonej (GP). Jej budowa zostanie sfinansowana z budżetu GDDKiA.

Zdaniem ministra skarbu i tarnowskiego posła Aleksandra Grada rozwiązanie zaproponowane przez Rapciaka jest właściwe na miarę Tarnowa. "Ta inwestycja załatwi najważniejsze problemy komunikacyjne regionu" - ocenił Grad.

Prezydent Tarnowa Ryszard Ścigała zwrócił uwagę, że wschodnia obwodnica miasta przyczyni się do rozwoju gospodarczego i pozwoli przyciągnąć nowe inwestycje na tym terenie. Jego zdaniem całość prac związanych z tym zadaniem, finansowanych przez samorządy i GDDKiA, może kosztować około 130 mln zł.

Wiceminister Rapciak zapowiedział, że jeszcze w tym roku zostanie zmodernizowana około 10 kilometrowa południowa obwodnica Tarnowa w ciągu drogi krajowej nr 4. Drogowcy wymienią nawierzchnię i podniosą jej nośność do unijnych parametrów. Prace o wartości ponad 80 mln zł sfinansuje GDDKiA.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Rapciak | obwodnica | Tarnów | GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »