TU Europa rozwija ofertę produktową

TU Europa nie ponosi negatywnych konsekwencji w związku ze wzrostem kursu franka szwajcarskiego. Grupa zamierza rozwijać ofertę produktową dla sektora MSP, ubezpieczenia turystyczne i sprzedaż gwarancji kontraktowych. Jest w trakcie przygotowania do zmian w prawie - poinformował na konferencji prasowej Jacek Podoba, prezes zarządu spółki.

TU Europa nie ponosi negatywnych konsekwencji w związku ze wzrostem kursu franka szwajcarskiego. Grupa zamierza rozwijać ofertę produktową dla sektora MSP, ubezpieczenia turystyczne i sprzedaż gwarancji kontraktowych. Jest w trakcie przygotowania do zmian w prawie - poinformował na konferencji prasowej Jacek Podoba, prezes zarządu spółki.

"Gwałtowany wzrost kursu franka szwajcarskiego nie odbija się negatywnie na naszej działalności, gdyż większość składek dotyczących kredytów hipotecznych jest płaconych co miesiąc, co oznacza, że jeżeli wzrasta rata kredytu, to wzrasta również wysokość składki. Wysokości raty i składki są natychmiast skorelowane. Nie ma natomiast żadnej korelacji ze szkodowością" - poinformował prezes.

Wyzwania stojące przed grupą związane są głównie ze zmianami w obowiązujących przepisach prawnych, m.in. regulacjami Solvency II.

"Wyzwania stojące przed nami związane są z koniecznością zaspokojenia potrzeb rynkowych w ramach oferty produktowej ze względu na reformę emerytalną, zmiany prawne w działalności biur podróży oraz przygotowanie do Solvency II" - poinformował prezes.

Reklama

"Już wiemy, że ze względu na Solvency II będziemy musieli się dekoncentrować, jeżeli chodzi o strukturę aktywów i zmienić charakter naszych produktów" - dodał.

Grupa systematycznie wdraża nowe inicjatywy.

"Jesteśmy w trakcie rozbudowy linii produktowej dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie w naszej ofercie znajduje się 12 takich produktów, współdziałamy z 7 partnerami" - powiedział Podoba.

"Zwiększamy też sprzedaż ubezpieczeń turystycznych, w latach 2009-2011 powstało 13 nowych produktów. Współpracujemy z 850 biurami podróży, w tym z siecią Triada" - dodał.

Europa rozwija także sprzedaż gwarancji kontraktowych.

"W ciągu ostatniego półtora roku sprzedaliśmy 480 gwarancji i eurogwarancji. Współpracujemy z ponad 50 brokerami agentami" - poinformował prezes.

W I półroczu 2011 r. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa i Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa osiągnęły łącznie ponad 360 mln przypisu składki brutto (wg MSR - Międzynarodowe Standardy rachunkowości - PAP) wobec 338 mln zł w analogicznym okresie 2010 r. Spółki zwiększyły skonsolidowany zysk netto do ponad 84 mln zł z 70 mln zł.

Spółka majątkowa Europa w I półroczu 2011 r. zebrała 248 mln zł składki przypisanej brutto (wg MSR), tj. o 8,7 mln zł więcej niż w analogicznym okresie w roku 2010. Zysk netto spółki wyniósł ponad 43 mln zł, czyli o 26 proc. więcej niż w I półroczu 2010 r.

"Dobry wynik spółki wynika z wyższej składki w mniejszej szkodowości w minionych dwóch kwartałach" - powiedział Podoba.

Spółka życiowa zwiększyła przypis składki brutto do 111 mln zł (wg MSR), czyli o 13 proc. w stosunku do I półrocza 2010 r. Spółka osiągnęła zysk netto na poziomie ponad 41 mln zł w porównaniu do 36 mln w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Grupa Europa specjalizuje się w ubezpieczeniach przeznaczonych dla polskiego sektora finansowego (bancassurance), ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń dla kredytów hipotecznych, oferując zakres produktów, obejmujący zarówno ubezpieczenia spłaty zobowiązań kredytowych, w tym kredytów i pożyczek hipotecznych, mienia będącego przedmiotem kredytowania lub leasingu, jak i życia kredytobiorcy i leasingobiorcy.

Spółki TU Europa i TUnŻ Europa współpracują w Polsce z ponad 300 partnerami tj. bankami, doradcami oraz podmiotami w zakresie sprzedaży ubezpieczeń turystycznych. Spośród 15 największych banków w Polsce, 12 współpracuje z Grupą.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »