ALIOR (ALR): Uchwała Zarządu Banku w sprawie przyjęcia planu operacjonalizacji Strategii Banku na lata 2017-2020 - raport 55

Raport bieżący nr 55/2017

Podstawa Prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Alior Banku S.A. z siedzibą w Warszawie ("Bank”) informuje, że w dniu 3 października 2017 r. podjął uchwałę w sprawie przyjęcia planu operacjonalizacji Strategii Banku na lata 2017-2020.

Główne założenia planu realizacji strategii "Cyfrowy Buntownik”:

•Zgodnie z planem operacjonalizacji strategii celem Alior Banku (Banku) jest osiągnięcie ROE 14%, NIM 5,1% i C/I 39% już w 2019 roku (o rok szybciej niż przewidziano w strategii) oraz utrzymanie rocznego tempa wzrostu wolumenu kredytów na poziomie 5-6 mld PLN brutto (zgodnie z założeniami strategii).

Reklama

•Zgodnie z planem Bank osiągnie możliwość wypłaty dywidendy w 2020 roku (tj. z zysku za rok 2019), uwarunkowanej wytycznymi i oczekiwaniami KNF.

•Alior Bank nie planuje emisji akcji w celu podwyższenia kapitału w horyzoncie strategii.

•Plan kapitałowy do 2020 roku zakłada, że Bank spełni wymogi regulacyjne w zakresie współczynnika Tier 1 bez wykorzystania instrumentów kapitałowych (takich jak gwarancja czy sekurytyzacja), przy utrzymaniu planowanego tempa wzrostu.

•Plan kapitałowy Alior Banku zakłada utrzymanie nadwyżki kapitałowej co najmniej 50 punktów bazowych powyżej minimum regulacyjnego Tier 1. W tym celu Bank zamierza przejściowo w roku 2018 wykorzystać linię gwarancyjną o maksymalnym potencjale uwolnienia kapitału do 300 mln PLN. Dodatkowo Bank bierze pod uwagę możliwość przeprowadzenia jednej transakcji sekurytyzacyjnej. Bank zakłada wykorzystanie powyższych instrumentów na poziomie do 230 mln PLN uwolnionego kapitału Tier 1.

•Zgodnie z przyjętym planem celem Alior Banku jest osiągnięcie kosztu ryzyka na poziomie 1,6% w 2020 roku.

•Cel strategiczny na koszt finansowania pozostaje bez zmian tj. na poziomie 1,1%.

•Celem Alior Banku jest utrzymanie obecnej struktury alokacji kapitału pomiędzy segmentem klienta biznesowego (ok. 51%) i klienta indywidualnego (ok. 49%).

•W ramach segmentu klienta biznesowego, celem Banku jest zwiększenie alokacji kapitału na segment mikro i małych przedsiębiorstw z 31% obecnie na 47% w 2020 roku przy jednoczesnym wdrażaniu inicjatyw stabilizujących poziom kosztu ryzyka.

•Zwiększenie ekspozycji na małe i średnie przedsiębiorstwa pozwoli na przyspieszenie osiągnięcia celu ROE na poziomie 14% (w roku 2019) i uwolnienie około 350 mln PLN kapitału Tier 1 w horyzoncie realizacji strategii.

•W ramach segmentu klienta indywidualnego, celem Banku jest zwiększenie liczby klientów z główną relacją bankową o 77% do 2020 r. i uzyskanie udziału klientów z główną relacją bankową w nowo pozyskiwanych klientach daily bankingu na poziomie 55%.

•Plan zakłada, że ok. 30% nowych klientów daily banking będzie pozyskiwanych poprzez kanały cyfrowe.

•Bank wdraża własną metodykę zarządzania zasobami IT (AGILOR) oraz Model Zarządzania Innowacjami Alior Banku w celu umocnienia przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologię.

•Co roku Bank przeznaczy 100 mln PLN na inwestycje w IT i innowacje, w czterech obszarach:

- infrastruktura IT,

- nowe systemy i narzędzia mobilne,

- innowacje i fintechy,

- bezpieczeństwo cyfrowe.

•Alior Bank będzie rozwijał współpracę z PZU oraz Pekao w celu realizacji synergii zarówno kosztowych, jak i przychodowych.

•Plan wdrożenia Strategii Cyfrowego Buntownika obejmuje 70 inicjatyw w ramach 12 obszarów.

•Zgodnie ze Strategią Cyfrowego Buntownika, Bank będzie analizował możliwości rozwoju w zakresie dalszych transakcji fuzji i przejęć.

Szczegółowe informacje dotyczące planu operacjonalizacji Strategii Banku na lat 2017-2020 zawarte są w prezentacji stanowiącej załącznik do niniejszego raportu.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-10-04Piotr BystrzanowskiDyrektor IR

Załączniki

Archiwum.zip
Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »