UNIFIED (UFC): Cele inwestycyjne Unified Factory S.A. na lata 2018-2019 - raport 24

Raport bieżący nr 24/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

W związku z opublikowanym raportem bieżącym w dniu 11 sierpnia 2017 roku dotyczącym zamiaru pozyskania kapitału poprzez emisję akcji, Zarząd Unified Factory S.A. ("Spółka") podaje do wiadomości informacje na temat planowanych celów inwestycyjnych szacowanych przez Spółkę na kwotę blisko 55.000 tys. zł.

Rozszerzenie planu inwestycyjnego o ww. kwotę jest wynikiem intensywnego rozwoju Spółki na rynkach międzynarodowych. Rok 2017 to włączenie do rozwoju Platformy Customer Service Automation - głównego produktu Spółki - nowych osób i nowych rynków. Doświadczenia tego okresu spowodowały konieczność modyfikacji realizowanej przez Spółkę strategii w szczególności poprzez:

Reklama

1.Wzmocnienie brandu Unified Factory w skali międzynarodowej oraz własnych narzędzi wsparcia sprzedaży.

2.Tworzenie lokalnych podmiotów reprezentujących Unified Factory S.A. na rynkach docelowych.

3.Udostępnienie pełnej wersji BOX/PRO Platformy Customer Service Automation w wersji SaaS.

4.Rozszerzenie portfolio obsługiwanych języków przy zastosowaniu autorskiego algorytmu pamięci asocjacyjnej do analizy języka naturalnego.

Wdrożenie przedstawionych powyżej założeń modyfikacji strategii Spółki, pozwoli wzmocnić obecność Unified Factory na obecnych rynkach, pozyskiwać nowych klientów, zwiększać sprzedaż i szczególnie poprawiać uzyskiwane marże oraz przygotować się do rozszerzenia portfolio o nowe rynki geograficzne.

Zakres planowanych wydatków wygląda następująco:

1.Wzmocnienie brandu Unified Factory w skali międzynarodowej oraz własnych narzędzi wsparcia sprzedaży.

Rozwój strategii modelu sprzedaży z modelu White Label /przez pośredników/ na sprzedaż prowadzoną pod własnym brandem Unified Factory, której celem jest uniezależnienie się od lokalnego partnera, podniesienie wartości przychodów i poziomu marży.

Inwestycje realizowane w ramach rozwoju modelu sprzedaży obejmują w szczególności:

- integracje m.in. poprzez API z innymi systemami/platformami informatycznymi (z kategorii - CRM, BPM, ERP, Marketing Automation, E-Commerce), co zdecydowanie rozszerza portfolio klientów i skraca średni czas realizacji pojedynczego wdrożenia;

- rozbudowa własnego SDK (Software Development Kit) oraz komunikacyjnych narzędzi developerskich na potrzeby programistów oraz developerów pracujących nad rozwojem innych systemów/platform informatycznych poprawiających rozpoznawalność Unified Factory w międzynarodowym środowisku technicznym, które często decyduje o wydatkach IT;

- rozbudowa narzędzi sprzedażowych (dokumentacja techniczna, dokumentacja API, dokumentacja funkcjonalna użytkownika, tutoriale, etc.) oraz podniesienie ich do najwyższych standardów światowych, którego celem jest skrócenie czasu wdrożenia, podniesienie jednostkowej wartości wdrożenia poprzez wejście do globalnych klientów i integratorów;

- marketing lokalny wspierający aktywności Partnerów/Integratorów oraz marketing międzynarodowy skierowany do środowiska programistów i developerów.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 19.640 tys. zł.

2.Tworzenie lokalnych podmiotów reprezentujących Unified Factory S.A. na rynkach docelowych.

Pozyskanie środków na zawiązanie spółek kapitałowych wspólnie z partnerem na rynkach lokalnych (Filipiny (APAC), Afryka, Ameryka Południowa).

Inwestycje realizowane w ramach rozwoju modelu sprzedaży obejmują w szczególności:

- budowa lokalnych struktur sprzedaży oferujących produkt pod brandem Unified Factory;

- budowa programów partnerskich skierowanych do lokalnych integratorów i pośredników;

- opracowanie narzędzi sprzedażowych i marketingowych dostosowanych do lokalnego rynku.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 9.000 tys. zł

3.Udostępnienie pełnej wersji BOX/PRO Platformy Customer Service Automation w wersji SaaS.

Obecnie oferowana wersja Easy Platformy Customer Service Automation w modelu SaaS przeznaczona jest na rynek MŚP oraz SOHO. Obserwacje i sygnały z ostatnich miesięcy, szczególnie z rynku amerykańskiego wskazują na dużą potrzebę przygotowania wersji BOX/PRO także w modelu SaaS (w ciągu ostatnich lat wskaźnik firm amerykańskich korzystający z rozwiązań w chmurze wzrósł z 6% do 80%), co naturalnie wymusza na Spółce przygotowanie głównej wersji Platformy CSA do sprzedaży w modelu SaaS.

Dzięki tej inwestycji Spółka będzie w stanie płynnie obsługiwać klientów z segmentu MŚP/SOHO prostym produktem Easy oraz klientów z segmentów Medium i Large w szybko rosnącym modelu abonamentowym.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 15.400 tys. zł.

4.Rozszerzenie portfolio obsługiwanych języków przy zastosowaniu autorskiego algorytmu pamięci asocjacyjnej do analizy tekstu naturalnego.

Przygotowanie środowiska analizy tekstu naturalnego (natural language processing - NLP) poprzez rozszerzenie obecnego portfolio środowisk w językach: polskim, angielskim i czeskim do działania dla kolejnych 10 języków (m.in. rumuński, hiszpański, niemiecki, perski, japoński, portugalski) co umożliwi oferowanie rozwiązań z zakresu automatyzacji komunikacji w Platformie Customer Service Automation dla klientów w kolejnych krajach.

Inwestycje realizowane w ramach rozwoju modelu sprzedaży obejmują w szczególności:

- budowa zbiorów uczących dla nowych języków, w tym przystosowanie środowiska do analizy alfabetów nie będących pochodną alfabetu łacińskiego (np. alfabet perski, japońska hiragana i katakana oraz kanji) – rozwój pamięci asocjacyjnych o nowe struktury językowe;

- rozbudowa autorskich modeli semantycznych na potrzeby analizy nowych języków uwzględniających specyficzne dla danego języka mechanizmy i źródła identyfikacji znaczeń – rozumienie znaczeń opartych o nowe struktury językowe;

- rozbudowa autorskich algorytmów uczenia maszynowego do nowych struktur językowych. Algorytmy muszą uwzględniać specyficzny dla danego języka system asocjacji i wynikającą z niego strukturę fraktalną języka – automatyczne uczenie nowych znaczeń w nowych strukturach językowych.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 10.720 tys. zł.

Biorąc pod uwagę planowane cele inwestycyjne, Zarząd Unified Factory S.A. szacuje, iż łączna kwota planowanych wydatków inwestycyjnych wyniesienie 54.760 tys. zł.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-08-21Maciej Oknińki Prezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »