Chiński producent elementów baterii do aut elektrycznych inwestuje w Polsce

Chiński producent elementów baterii do aut elektrycznych Guotai-Huarong Poland buduje fabrykę w Godzikowicach. Projekt, w którym inwestorowi asystowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, wart jest 45 mln dolarów - podała PAIH. Ma być jednym z największych tego typu zakładów w Europie.

Jak wskazano, jeden z trzech największych na świecie dostawców elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych, chiński GTHR, do 2020 roku wybuduje w gminie Oława fabrykę dla swojego flagowego produktu. To kolejna, na tak dużą skalę, inwestycja na Dolnym Śląsku.

Zagraniczny projekt wpisuje się w strategię Programu Rozwoju Elektromobilności w Polsce, który jest przygotowywany i realizowany przez Ministerstwo Energii - podkreślono.

"Projekt fabryki w Godzikowicach chińskiego inwestora Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials (GTHR), jest elementem strategii wspierania rozwoju przemysłu elektromobilności w naszym kraju. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że takie inwestycje powstają w Polsce, która staje się jednym z najważniejszych uczestników w tej branży na świecie" - powiedział cytowany w środowym komunikacie Krzysztof Senger, wiceprezes PAIH.

Reklama

Według Sengera w dalszej perspektywie przełoży się to na wzrost popularności aut elektrycznych na naszych drogach, a w konsekwencji istotną poprawę jakości powietrza w Polsce. Agencja pomagała inwestorowi m.in. w znalezieniu odpowiedniej działki, jak i pośredniczyła w kontakcie z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną.

Fabryka elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych w Godzikowicach w gminie Oława będzie jedną z największych w Europie.

Lokalizacja fabryki uzupełnia europejską i regionalną sieć przemysłu samochodów elektrycznych. Roczna wielkość produkcji fabryki miałaby pozwolić na dostarczenie wkładów do baterii do 1 mln. aut elektrycznych rocznie.

"Na początku pracę znajdzie tam 60 osób, docelowo planowane jest zatrudnienie około 100 pracowników. Obecnie trwają prace polegające na zebraniu niezbędnej dokumentacji. Teren pod fabrykę został już zakupiony" - podała PAIH.

Chiński Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials został założony w 2000 roku. Jest zaawansowaną technologicznie firmą produkującą materiał organiczny z krzemu do wkładów do baterii litowych. Jest jednym z trzech największych dostawców elektrolitów na świecie.

Jak podano, PAIH prowadzi obecnie 14 projektów z segmentu elektromobilności o łącznej wartość 2,87 mld euro, które mogą przyczynić się do stworzenia blisko 4,4 tys. miejsc pracy. Wśród krajów inwestujących w elektromobilność dominują państwa azjatyckie.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | elektromobilność | inwestycje zagraniczne | baterie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »