Warimpex planuje sprzedaż jednego, dwóch hoteli

Warimpex planuje sprzedaż jednego lub dwóch hoteli. Pierwsza transakcja ma zostać sfinalizowana jeszcze w 2011 r., a druga w I kw. 2012 r. - poinformował na konferencji prasowej Christian Fojtl, członek zarządu spółki.

Warimpex planuje sprzedaż jednego lub dwóch hoteli. Pierwsza transakcja ma zostać sfinalizowana jeszcze w 2011 r., a druga w I kw. 2012 r. - poinformował na konferencji prasowej Christian Fojtl, członek zarządu spółki.

"Rozważamy sprzedaż trzech - czterech hoteli, ale w efekcie, dojdzie prawdopodobnie do sprzedaży jednego - dwóch hoteli. Rozpoczęliśmy już negocjacje z potencjalnymi inwestorami" - powiedział Fojtl.

"Pierwszą transakcję chcielibyśmy zamknąć jeszcze w 2011 r., a kolejną w I kw. 2012 r. Planujemy sprzedaż większego pakietu udziałów niż w przypadku Sobieskiego. Sprzedamy całość albo przynajmniej połowę udziałów w każdym z tych hoteli" - dodał.

W 2011 r. Warimpex sprzedał 25 proc. udziałów w hotelu Jan II Sobieski w Warszawie.

Reklama

W II kw. 2011 r. przychody spółki ze sprzedaży w segmencie hotelarskim wyniosły 28,7 mln euro, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu do II kw. 2010 r.

Przychody z najmu powierzchni biurowych i działalności deweloperskiej spadły w II kw. 2011 r. o 17 proc. do 1,2 mln euro w porównaniu do II kw. 2010 r.

EBITDA spółki wzrósł w II kw. 2011 r. o 12 proc. do 30 mln euro. EBIT spółki spadł odpowiednio o 25 proc. do 7,8 mln euro.

W II kw. 2011 r. spółka zanotowała stratę netto w wysokości 150 tys. euro.

W całym I półroczu 2011 przychody spółki z działalności hotelarskiej wzrosły o 14 proc. do 48,4 mln euro, a przychody z najmu powierzchni biurowej i działalności deweloperskiej spadły o 39 proc. do 2,7 mln euro.

Z kolei, EBITDA w I półroczu 2011 wzrósł o 2 proc. do 9,3 mln euro, a EBIT spadł odpowiednio o 43 proc. do 7,6 mln euro.

Warimpex zakończył całe I półrocze 2011 ze stratą na poziomie 3,1 mln euro.

Fojtl oczekuje dobrych wyników spółki w kolejnych kwartałach. Jego zdaniem rynek hotelarski znajduje się w fazie wzrostowej.

"Lipiec był słabszy, ale sierpień znów okazał się dość mocny pod względem wyników, zwłaszcza w Polsce. W naszych hotelach nie widać oznak kryzysu. Nie ma fali rezygnacji, która uderzyła w nas podczas ostatniego kryzysu. Rynek hotelarski znów jest w fazie wzrostowej" - powiedział.

"Bardzo cieszy nas rozwój sytuacji na rynku czeskim , który do tej pory charakteryzował się powolną poprawą. Szczególnie segment pięciogwiazdkowy rozwijał się tam po raz pierwszy od kilku kwartałów pozytywnie, wykazując znaczny wzrosty wskaźników obłożenia. Rosnący rynek rosyjski również spełnił nasze oczekiwania, uzyskując wysokie wskaźniki wzrostu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Franz Jurkowitsch, prezes spółki.

Fojtl poinformował, że Warimpex kontynuuje rozwój hoteli ekonomicznych we współpracy ze Starwood Capital i nieoficjalnie planuje kolejne projekty deweloperskie w Rosji.

"Dwa hotele ekonomiczne marek Campanile i Premiere Classe w centrum Wrocławia zostaną ukończone w I kw. 2012 r." - powiedział.

"Zanim rozpoczniemy nowe projekty w Rosji, chcemy zakończyć budowę Airport City w St. Petersburgu. W IV kw. 2011 r. zostanie tam otwarty hotel marki Crowne Plaza (300 pokoi hotelowych) oraz sąsiadujący biurowiec o pow. 21 tys. m kw. Pozostałe 18 tys. m kw będzie oddawane w zależności od popytu najemców, od 2012 r." - poinformował.

Na koniec I półrocza 2011 portfel nieruchomości Warimpexu został wyceniony przez międzynarodowego rzeczoznawcę CB Richrd Ellis (CBRE).

W I półroczu 2011 NNNAV (Triple Net Asset Value) wzrósł o 6 proc. do 190,2 mln euro, przy GAV (Gross Asset Value) na poziomie 599,5 mln euro.

Na koniec I półrocza Warimpex posiadał 21 hoteli, 3,3 tys. pokoi hotelowych oraz 5 nieruchomości biurowych i komercyjnych.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: członek zarządu | Warimpex AG | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »