UNIFIED (UFC): Wprowadzenia Oferty Unified Factory S.A. na rynek amerykański i kanadyjski. Zawarcie Umowy Inwestycyjnej. - raport 19
Raport bieżący nr 19/2016
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Unified Factory S.A. podaje do wiadomości, iż w dniu 16 sierpnia 2016 zawarł umowę Inwestycyjną z Partnerem, której celem jest wprowadzenie na rynek amerykański i kanadyjski rozwiązań technologicznych klasy Customer Service Automation służących automatyzacji wsparcia sprzedaży i obsługi klienta w oparciu o algorytmy pamięci asocjacyjnej (dalej: "Oferta Unified Factory S.A.”).
Umowa Inwestycyjna stanowi zwieńczenie negocjacji, o których rozpoczęciu Zarząd Unified Factory S.A. poinformował w raporcie bieżącym 9/2016 z dnia 11 maja 2016 roku w związku z podpisaniem Listu Intencyjnego. Negocjacje były prowadzone z Partnerem, który samodzielnie lub przez podmioty powiązane oferuje produkty i usługi technologiczne skierowane do ponad 1000 klientów działających na rynkach Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Kanady. Partner posiada ponad 15-letnie doświadczenie w oferowaniu rozwiązań informatycznych, a od 7 lat oferuje usługi w modelu SaaS dla branży finansowej i ubezpieczeniowej. Ważnym atutem Partnera są także kontakty w branży komunikacyjnej oferującej rozwiązania z obszaru sprzedaży i obsługi klienta.
Strony Umowy Inwestycyjnej postanowiły, iż na obecnym etapie wprowadzenia Oferty Unified Factory S.A. na rynki amerykański i kanadyjski, nie zostanie ujawniona nazwa Partnera.
Umowa Inwestycyjna stanowi, iż podmiotem mającym wyłączne prawo do sprzedaży i promocji Oferty Unified Factory S.A. na rynku amerykańskim i kanadyjskim będzie nowo powołana spółka prawa handlowego z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, należąca w 100% do Unified Factory S.A.
Spółka będzie odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie strategii ekspansji rynkowej, mającej na celu rozwinięcie kanałów sprzedaży w następujących modelach:
a/ model SaaS,
b/ model wdrożeniowy – wersja BOX systemu Customer Service Automation,
c/ model White Label (odsprzedaż licencji innym podmiotom, które będą sprzedawać Ofertę Unified Factory S.A. pod własną marką);
d/ integracja z kanałami e-commerce.
Zgodnie z Umową Inwestycyjną, realizacja strategii zostanie rozłożona na dwa etapy. Pierwszy Etap Projektu obejmujący uruchomienie usług i sprzedaży będzie realizowany od rozpoczęcia współpracy do 31 grudnia 2017 roku. W zależności od efektów osiągniętych w Pierwszym Etapie Projektu, określonych w Umowie Inwestycyjnej, Strony zdecydują o uruchomieniu Drugiego Etapu, który planowany jest od dnia 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku.
Strony szacują koszty realizacji Umowy, obejmujące koszty inwestycyjne (sprzedaż, operacje, marketing, kastomizacja platformy Customer Service Automation pod kątem rynku amerykańskiego) na poziomie 1 miliona dolarów amerykańskich.
Komentarz Zarządu
Zarząd Unified Factory S.A. ocenia, iż podpisanie Umowy Inwestycyjnej jest umową znaczącą dla rozwoju Spółki z uwagi na jej wartość oraz fakt, iż wejście na rynek amerykański i kanadyjski ma znaczenie strategiczne. Umowa precyzyjnie określa cele finansowe, które są podstawą do rozpoczęcia i kontynuowania Projektu. Przyjęte założenia dają pewność akcjonariuszom, że środki przeznaczone na realizację Umowy będą wydawane pod ścisłą kontrolą, w zależności od postępujących efektów Projektu.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2016-08-16 | Maciej Okniński | Prezes Zarządu | |||