Wydzielenie części może znacząco wpłynąć na wyniki ABC Data

- Wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa przez ABC Data, zajmującej się marketingiem i zarządzaniem znakami towarowymi spółki i wniesienie jej do spółki zależnej, może mieć znaczący, dodatni wpływ na poziom raportowanego zysku netto grupy w 2011 r. Dystrybutor IT pozytywnie ocenia możliwość realizacji prognozy na 2011 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

- Wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa przez ABC Data, zajmującej się marketingiem i zarządzaniem znakami towarowymi spółki i wniesienie jej do spółki zależnej, może mieć znaczący, dodatni wpływ na poziom raportowanego zysku netto grupy w 2011 r. Dystrybutor IT pozytywnie ocenia możliwość realizacji prognozy na 2011 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

"W przypadku wyrażenia zgody przez walne zgromadzenie na wniesienie aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa, operacja ta może mieć znaczący, dodatni wpływ na poziom raportowanego zysku netto grupy na koniec 2011 r." - napisał zarząd w raporcie.

ABC Data planuje, zgodnie z projektem uchwały na zwołane na 25 listopada 2011 roku NWZA, wniesienie aportem do spółki w 100 proc. zależnej, zorganizowanej części przedsiębiorstwa, obejmującej znaki towarowe należące do Spółki ABC Data.

W raporcie z 4 listopada zarząd poinformował, że otrzymał ostateczną wycenę składników niematerialnych w postaci znaków towarowych ABC Data będących składowymi zespołu składników niematerialnych i materialnych zorganizowanych w formie oddziału ABC Data w Warszawie, które mają być wniesione do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, której jedynym udziałowcem jest ABC Data. Zgodnie z nią znaki towarowe: ABC Data, Colorovo, myBlackBox, Synergy Solution, PC Link, BiznesLink, InterLink2000, interlink.abcdata.com.pl, ABC Data Centrum Edukacyjne, ABC Data IT Consulting zostały wycenione na łączną kwotę 120,4 mln zł.

Reklama

W raporcie za III kw. podano też, że prognoza zysku na 2011 r., która przewiduje wypracowanie przez spółkę 46 mln zł zysku netto nie uwzględnia tego zdarzenia jednorazowego.

"Zarząd pozytywnie ocenia możliwości realizacji prognozy. Kluczowe dla realizacji prognozy będą wyniki osiągnięte przez grupę w IV kwartale, który tradycyjnie jest najistotniejszy dla wyników w branży dystrybucji IT. Duży potencjał IV kwartału 2011 r. potwierdzają rekordowa sprzedaż września i października 2011 roku zarówno w Polsce, jak i w całej grupie ABC Data" - napisano.

Po trzech kwartałach 2011 r. ABC Data ma 17,82 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej.

_ _ _ _ _

Dystrybutor sprzętu IT spółka ABC Data w trzech pierwszych kwartałach 2011 roku wypracowała 2,1 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 19,2 proc. względem poprzedniego roku. W tym okresie EBITDA wyniosła 34,1 mln zł (wzrost o 1,1 proc.), a zysk netto wyniósł 23,9 mln zł po wzroście 15,9 proc. Spółka dobrze zaczęła też czwarty - kluczowy dla branży kwartał.

W trzecim kwartale ABC Data istotnie poprawiła ważne z punktu widzenia branży wskaźniki takie jak cykl konwersji gotówki. Niższy o 17,6 proc. na koniec tego okresu w stosunku do drugiego kwartału 2011 r. okazał się również poziom zobowiązań wobec banków z tytułu kredytów i pożyczek, który wyniósł 125,2 mln zł.

"Po słabszym dla nas początku trzeciego kwartału odnotowaliśmy bardzo wyraźny wzrost sprzedaży we wrześniu, który okazał się dla nas rekordowy. Trend ten kontynuowany jest również w czwartym kwartale. Dynamika sprzedaży w październiku byla jeszcze wyższa. Jest to pozytywny sygnał odnośnie końcówki roku, która w naszej branży jest kluczowa" - mówi Michał Rumiński, prezes ABC Data S.A.

We wrześniu skonsolidowana sprzedaż spółki wzrosła o 26,9 proc. w porównaniu do września 2010 r. W październiku ta sprzedaż rosła jeszcze szybciej, bo o 30 proc. Na polskim rynku w obu tych okresach wzrosty były na kilkunastoprocentowym poziomie.

Duży wpływ na wzrost skonsolidowanej sprzedaży mają rynki zagraniczne. Trzeci kwartał 2011 roku to kolejny okres dynamicznego rozwoju spółki poza Polską. ABC Data osiągnęła próg rentowności na Litwie i przygotowuje się do rozpoczęcia jeszcze w tym roku działalności na Łotwie i w Estonii. Dodatkowo kontynuowana jest integracja największej zagranicznej spółki - rumuńskiego SCOP Computers. ABC Data planuje w 2012 r. zakończyć integrację informatyczną tej spółki co powinno istotnie zwiększyć sprzedaż na rynku rumuńskim

"Jesteśmy jedynym dystrybutorem IT w Europie Środkowo-Wchodniej, który ma taki zasieg geograficzny. Wchodzimy na nowe rynki na których marże są wyższe niż w Polsce. Obecnie działamy na rynkach zamieszkałych przez 75 mln osób na koniec przyszłego roku chcemy by ta liczba wzrosła do 100 mln " - mówi Michał Rumiński, prezes ABC Data.

W 2012 roku spółka planuje rozpocząć działalność na Węgrzech i w Bułgarii. Rynki te będą obsługiwanie z trzech centrów logistycznych spółki, jakie posiada ABC Data w regionie.

ABC Data dynamicznie rozwija również strategiczny projekt rozwoju marek własnych. Pierwsza marka spółki, czyli Colorovo oferuje obecnie ponad 300 produktów. Produkty tej marki osiągnęły rynkowy sukces, a po kilku miesiącach od wprowadzenia osiągnęły pozycję lidera sprzedaży w segmencie alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do druku w całej sieci dystrybucyjnej ABC Data. Spółka w pierwszym kwartale 2012 roku podejmie decyzję o kolejnych segmentach produktów sprzedawanych pod własną marką.

ABC Data S.A.

ABC Data S.A. jest jednym z liderów rynku dystrybucji sprzętu IT w Polsce. Firma od 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową, sukcesywnie rozszerzając swoją działalność na rynek Czech, Słowacji oraz Litwy. Od grudnia ubiegłego roku ABC Data jest właścicielem 51% udziałów czołowego rumuńskiego dystrybutora IT - firmy Scop Computer.

Spółka dysponuje największą na rynku ofertą ponad 30 tysięcy produktów 300 renomowanych dostawców.

W czerwcu ABC Data S.A. rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych pod własną marką Colorovo. Pod tą marką Spółka oferuje obecnie ponad 300 produktów we wszystkich krajach, na terenie których działa.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 'ABC' | Netto | znaki towarowe | "ABC"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »