NEXTBIKE (NXB): Zawarcie istotnej umowy - raport 18
Raport bieżący nr 18/2018
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
W nawiązaniu do raportów nr 9/2018 oraz 13/2018 Zarząd Nextbike Polska S.A. z siedzibą w Warszawie ("Emitent”) informuje, że w dniu 18 czerwca 2018 roku podmiot w 100% zależny od Emitenta - NB Tricity Sp. z o.o. ("NB Tricity”) zawarł ze Stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot z siedzibą w Gdańsku ("Zamawiający”) umowę na "Świadczenie polegające na dostawie, uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” składającego się 4080 rowerów czwartej generacji z napędem elektrycznym i 660 stacji rowerowych ("Umowa”).
Uruchomienie I etapu systemu w zakresie 30% liczby rowerów nastąpi w terminie do 5 miesięcy od daty zawarcia umowy, uruchomienie II etapu (pozostała liczba rowerów) - w terminie do 1 marca 2019 roku. Umowa obowiązuje od dnia jej zawarcia oraz przez okres 78 miesięcy (w zakresie zarządzania systemem) od dnia uruchomienia II etapu zamówienia, jednak nie dłużej niż do 1 grudnia 2025 r. System funkcjonować będzie przez 12 miesięcy w roku, na terenie 14 gmin.
Za dostawę i zarządzanie systemem NB Tricity przysługiwać będzie wynagrodzenie w łącznej kwocie 40.272.906,00 zł brutto, w tym wynagrodzenie za dostawę systemu w kwocie 35.543.064,00 zł brutto oraz wynagrodzenie za zarządzanie systemem w kwocie 4.729.842,00 zł brutto. Wynagrodzenie z tytułu dostawy płatne będzie w wysokości 30% wynagrodzenia za dostawę po uruchomieniu I etapu, 70% wynagrodzenia za dostawę po uruchomieniu II etapu. Wynagrodzenie z tytułu zarządzania systemem płatne będzie miesięcznie, przy czym pierwsza płatność z tego tytułu nastąpi najwcześniej za okres od 1 stycznia 2019 roku do 31 stycznia 2019 roku.
Oprócz wynagrodzenia płatnego przez Zamawiającego, przychód NB Tricity stanowić będą m.in. przychody ze sprzedaży abonamentów umożliwiających korzystanie z systemu oraz z tytułu reklam umieszczanych na rowerach.
Zamawiający zastrzegł sobie możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego na zwiększeniu liczby stacji postoju i rowerów w systemie o maksymalnie 200 dodatkowych stacji postoju oraz 1000 rowerów. Zamówienie w ramach prawa opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe.
Umowa przewiduje kary umowne należne Zamawiającemu m.in. za: (i) brak uruchomienia I etapu w wyznaczonym terminie w wysokości 300.000,00 zł za każdy kolejny rozpoczęty miesiąc, jednak nie więcej niż 900.000 zł, (ii) brak uruchomienia II etapu w wyznaczonym terminie w wysokości 300.000,00 zł za każdy kolejny rozpoczęty miesiąc, jednak nie więcej niż 900.000 zł, (iii) brak wykonania integracji systemu z Systemem Poboru Opłat w terminie wskazanym przez Zamawiającego w wysokości 1.000,00 zł za każdy dzień opóźnienia, jednak nie więcej niż 1.000.000 zł. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w przypadku: (i) nieuruchomienia przez NB Tricity I etapu w terminie 180 dni od dnia, w którym etap ten miał być wykonany, (ii) nieuruchomienia przez NB Tricity II etapu w terminie 180 dni od dnia 1 marca 2018 roku.
Pozostałe warunki wykonania Umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2018-06-18 | Dariusz Komorowski | Członek Zarządu | Dariusz Komorowski | ||
2018-06-18 | Małgorzata Dzięcioł | Członek Zarządu | Małgorzata Dzięcioł | ||
2018-06-18 | Rafał Federowicz | Członek Zarządu | Rafał Federowicz | ||