TORPOL (TOR): Zawarcie pakietu umów podwykonawczych - raport 71

Raport bieżący nr 71/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Spółki informuje, iż w dniu 15 listopada 2017 r. TORPOL S.A. (Spółka, Emitent) zawarł z Przedsiębiorstwem Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego sp. z o.o (Podwykonawca) trzy umowy podwykonawcze (Umowa) na wykonanie części prac w ramach składających się na realizowaną na zlecenie PKP PLK S.A. (Inwestor) inwestycję pn. Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w ramach projektów: 1. "Prace na linii kolejowej nr 31, na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka". 2. "Prace na linii kolejowej nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki)". 3. "Prace na linii kolejowej nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka". Przedmiotem umów podwykonawczych jest wykonanie prac w zakresie sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacji i elektroenergetyki.

Reklama

Wynagrodzenie netto za wykonanie prac objętych poszczególnymi umowami podwykonawczymi wynosi:

- 53,1 mln zł dla prac na linii kolejowej nr 31,

- 23,5 mln zł dla prac na linii kolejowej nr 32,

- 13,6 mln zł dla prac na linii kolejowej nr 52.

Termin realizacji robót objętych przedmiotem umów podwykonawczych uzgodniony został w oparciu o graniczne terminy realizacji poszczególnych prac wskazane w umowach zawartych pomiędzy Emitentem a Inwestorem i jest z nimi zbieżny. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady wynosi 72 miesiące.

Umowy przewidują możliwość naliczenia kar umownych m. in. w przypadku nieterminowego wykonania ich przedmiotu, niezabezpieczenia/niewłaściwego zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, z tytułu odstąpienia przez Spółkę od poszczególnych umów z winy Podwykonawcy, czy też za przekroczenie przyznanego czasu zamknięcia torowego. Łączna suma naliczonych kar umownych nie przekroczy jednak 30 % wynagrodzenia brutto przysługującego Podwykonawcy w odniesieniu do poszczególnych umów. Niezależnie od powyższego w przypadku nieterminowej realizacji umów z winy Podwykonawcy skutkującej wprowadzeniem nieplanowanych zamknięć torowych, które obciążą Emitenta przez Inwestora, Podwykonawca zobowiązuje się do poniesienia odszkodowań i kosztów wynikających z tytułu nienależytej realizacji rozkładu pociągów.

Zapłata kar umownych nie pozbawia Spółki prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej, jednakże całkowita odpowiedzialność Podwykonawcy jest ograniczona do jego wynagrodzenia brutto dla poszczególnych umów.

Pozostałe warunki umów podwykonawczych, w tym w zakresie ich zabezpieczenia i możliwości odstąpienia od nich lub ich rozwiązania, nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-11-15Grzegorz GrabowskiPrezes ZarząduGrzegorz Grabowski
2017-11-15Krzysztof MilerWiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. ProdukcjiKrzysztof Miler

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »