PRAGMAFA (PRF): Efektywność onlinowych kanałów sprzedaży Grupy Pragma Faktoring - raport 65
Raport bieżący nr 65/2017
Podstawa Prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
W nawiązaniu do publikowanej w dniu 3.10.2017 r. Strategii Pragma Faktoring S.A. na lata 2017-2020 (raport bieżący nr 61/2017), której istotnym elementem jest zwiększanie skali biznesu realizowanego onlinowo oraz rozwój segmentu PragmaGo, Emitent informuje, że począwszy od bieżącego raportu wprowadza cykliczne, miesięczne raportowanie ilości procesów sprzedaży online realizowanych w Grupie Pragma Faktoring (obejmujących transakcje fintechowych: segmentu PragmaGo oraz spółki zależnej LeaseLink Sp. z o.o.). Dynamiczny rozwój Grupy na rynku płatności online i finansowania MSP jest zauważalny już w cyklach miesięcznych i staje się bardzo istotny dla wyników generowanych przez Grupę, w związku z czym Zarząd Emitenta uznaje poniższe informacje za potencjalnie cenotwórcze i mogące mieć bezpośredni wpływ na wartość rynkową Emitenta.
Fintechowe aplikacje LeaseLink i PragmaGo umożliwiają przeprowadzenie online w kilkanaście minut całego procesu obsługi Klienta (od wstępnej oferty, poprzez scoring i nadanie Klientowi ratingu, przedstawienie oferty, jej akceptację przez Klienta aż po finalizację transakcji), zapewniają też obsługę posprzedażową.
Ilość zainicjowanych w tych aplikacjach przez Klientów procesów nabywania usług Grupy odzwierciedla efektywność onlinowego kanału sprzedaży i jest istotna z punktu widzenia zwiększania skali działalności Emitenta bez znaczącego wzrostu kosztów działalności.
Klienci pozyskani przez Grupę poprzez aplikacje onlinowe LeaseLink i PragmaGo (Klienci, którzy po zapoznaniu się online z ofertą LeaseLink/PragmaGo dokonali rejestracji w aplikacjach i uzyskali decyzję ratingową):
Wrzesień 2017 - 773
III Q 2017 - 1821
II Q 2017 - 1236
I Q 2017 - 810
IV Q 2016 – 621
III Q 2016 - 265
II Q 2016 – 97
Emitent ocenia efektywność sprzedaży przez onlinowe aplikacje PragmaGo i LeaseLink bardzo wysoko i spodziewa się dalszego dynamicznego wzrostu liczby pozyskiwanych tym kanałem Klientów i transakcji. Zgodnie z opublikowaną Strategią fintechowe segmenty działalności Emitenta, jako szybko skalowalne, będą bazą do rozszerzenia działalności Emitenta na rynki zagraniczne.
W załączeniu Emitent przedstawia również treść raportu w formie pliku.
Podstawa prawna - art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 (MAR).
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2017-10-16 | Tomasz Boduszek | Prezes Zarządu | |||
2017-10-16 | Jakub Holewa | Wiceprezes Zarządu | |||