TORPOL (TOR): Zawarcie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowy na wykonanie robót budowlanych - raport 20

Raport bieżący nr 20/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

W nawiązaniu do raportów bieżących nr 1/2017 z dnia 23 stycznia 2017 r. oraz 8/2017 z dnia 11 marca 2017 r. dotyczących oferty złożonej przez TORPOL S.A. (Emitent) w postępowaniu przetargowym organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Inwestor), Zarząd Emitenta informuje o zawarciu w dniu 5 maja 2017 r. umowy na wykonanie robót budowlanych, których przedmiotem jest "Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E 59, odcinek Leszno – Czempiń" w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń" realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).

Reklama

Przedmiot umowy zostanie wykonany zgodnie z projektem, harmonogramem oraz według standardów technicznych, materiałowych i wykonania wskazanych przez Inwestora. Wynagrodzenie Emitenta za wykonanie przedmiotu umowy wyniesie 395,0 mln zł netto (485,9 mln zł brutto). Termin realizacji prac budowalnych został określony na 34 miesięcy od tzw. Daty Rozpoczęcia, która została określona na 14 dni od podpisania umowy, przy czym dla poszczególnych etapów prac w umowie zostały określone wcześniejsze terminy realizacji. Okres gwarancji jakości został ustalony na 72 miesiące od dnia odbioru końcowego. Na okres realizacji robót oraz okres zgłaszania wad (gwarancji jakości) Emitent wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji.

Umowa przewiduje możliwość naliczenia kar umownych m. in. w przypadku zwłoki w realizacji umowy, z tytułu niezgodnego z ustalonymi warunkami wykorzystania zamknięć torowych, które wystąpią z winy Emitenta czy też w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Emitenta. Łączna sum a naliczonych kar umownych nie przekroczy przy tym 30 % wynagrodzenia brutto Emitenta. Zapłata kary umownej nie pozbawia Inwestora prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Niezależnie od powyższego w przypadku nieterminowej realizacji umowy z winy Emitenta skutkującej wprowadzeniem nieplanowanych zamknięć torowych Emitent zobowiązuje się do zwrotu Inwestorowi wszelkich kosztów wynikających z tytułu nienależytej realizacji rozkładu pociągów.

Pozostałe warunki umowy, w tym w zakresie jej zabezpieczenia i możliwości odstąpienia od niej lub jej rozwiązania, nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-05-05Grzegorz GrabowskiPrezes ZarząduGrzegorz Grabowski
2017-05-05Michał UlatowskiWiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. FinansowychMichał Ulatowski

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: wykonanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »