MBWS (MBW): Zbycie aktywów Florida Distillers za 48 M$. Sukces strategii rozwoju w Stanach Zjednoczonych. Dobre perspektywy na koniec roku obrotowego. - raport 22
Raport bieżący nr 22/2010
Podstawa prawna:
Inne uregulowania
Belvédère
Zbycie aktywów Florida Distillers za 48 M$
Sukces strategii rozwoju w Stanach Zjednoczonych
Dobre perspektywy na koniec roku obrotowego
Grupa Belvédère właśnie zakończyła zbywanie aktywów przemysłowych Florida Distillers za 48M$. Za sprawą swego amerykańskiego oddziału - Imperial Brands - Grupa zachowa całość aktywów dystrybucyjnych, a w szczególności te, związane z markami wódek Sobieski (Polska) i 4 Orange (Floryda).
Przychód z tej sprzedaży pomoże w spłacie pierwszej raty zadłużenia, przewidzianej w Planie Naprawczym do zapłaty na 10 listopada 2010 r.
Sukces strategii rozwoju Grupy w Stanach Zjednoczonych
Nabycie Florida Distillers w kwietniu 2007 r. za kwotę 56 M$ zapoczątkowało strategię rozwoju Grupy w Stanach Zjednoczonych, pierwszym światowym rynku wódki, jeśli chodzi o wartość sprzedaży.
W ciągu zaledwie trzech latach, Belvédère uzyskała na tym terenie spektakularne wyniki, mające wpływ na umocnienia pozycji i znaczenia całej Grupy.
W ten sposób, z finansowego punktu widzenia, przeprowadzone właśnie zbycie aktywów przemysłowych w połączeniu ze sprzedażą filii Vinegar and Cooking Wine, która miała miejsce w marcu 2008 za kwotę 31 M$, podnosi do 79 M$ kwotę całkowitą aktywów Florida Distillers już upłynnionych i pozwala na wyodrębnienie już teraz znaczącej wartości dodatkowej.
Z punktu widzenia handlowego, sukces odniesiony w Stanach Zjednoczonych przez wódkę Sobieski przełożył się na wzrost sprzedaży o 43% w I półroczu 2010 r., co daje ilościowo 353 094 kartonów (po 9 litrów). Grupa konsekwentnie realizuje swój plan zakładający osiągnięcie sprzedaży rocznej w USA na poziomie miliona kartonów (po 9 l). Celem Grupy jest bowiem doprowadzenie marki Sobieski do piątego miejsca w światowym rankingu (obecnie znajduje się na miejscu siódmym).
Dobre prognozy działalności na zakończenie roku obrotowego
Grupa Belvédère nadal odczuwa skutki postępowania ochronnego oraz trudnej sytuacji gospodarczej. W I półroczu 2010 r. obroty wyniosły 264,8 M€, spadek o 4% przy bieżącym wyniku operacyjnego ze stratą 10,4 M€ w stosunku do 11,1 M€ straty w tym samym okresie ubiegłego roku, a także pozytywne zmiany środków pieniężnych w kwocie 5,4 M€ (szczegółowa prezentacja wyników za I półrocze 2010 r. znajduje się na stronie internetowej Spółki: www.belvedere.fr).
Od lipca, tendencja ta uległa całkowitemu odwróceniu, a obrót dla całości Grupy powinien odnotować wzrost o 15% w trzecim kwartale 2010 r. (+10% przy zakresie i kursie stałym), w szczególności dzięki dobrym wynikom sprzedaży we Francji, wzrostowi sprzedaży odnotowanemu w USA oraz dobrym wynikom sprzedaży nowej wódki Krupnik w Polsce. Pozytywny zwrot powinien się potwierdzić w kolejnych kwartałach i pozwolić Belvédère na odzyskanie w 2011 r. dodatniego wyniku operacyjnego oraz na przyśpieszenie w generowaniu środków pieniężnych.
Kolejny komunikat ukaże się 15 listopada 2010 r. i będzie dotyczył działalności w trzecim kwartale 2010 r.
Kontakt Belvédère: Jacques Rouvroy, +33 (0) 3 80 22 93 83
Kontakt dla Akcjonariuszy: Olivier Balva, olivier@balva.net
Kontakt ALMEA: Murielle Plavis: 01 47 23 05 42
Załączniki:
Plik;Opis
Krzysztof Tryliński - Dyrektor Generalny Belvedere S.A.