MBANK (MBK): Zmiany w prospekcie emisyjnym - raport 95

Zarząd spółki BRE Bank SA podaje do wiadomości publicznej zmiany w

Prospekcie emisyjnym przygotowanym w związku z oferowaniem w publicznym

obrocie papierami wartościowymi 170.500 akcji zwykłych na okaziciela o

wartości nominalnej 4 złote i cenie emisyjnej 71,35 zł każda, emitowanych

przez BRE Bank SA:

1. Rozdział 3 pkt.2

Ostatnie zdanie winno brzmieć " Koszty emisji pomniejszą nadwyżkę

osiągniętą przy wydaniu Akcji powyżej ich wartości nominalnej, zgodnie z

Art. 427 ż2 Kodeksu Handlowego. Koszty te zatem nie zostaną spisane w

Reklama

ciężar rachunku zysków i strat ani uznane za wartość niematerialna i

prawną".

2. Rozdział 3 pkt.8

Po słowach "Bank nie zawarł" dodaje się wyrazy "i nie zamierza zawrzeć".

3. Rozdział 2 pkt.3.2

Zamiast Dariusz Nowak - Prokurent, powinno być Antoni F. Reczek - Prezes

Zarządu

4. W miejsce punktów 3.5 i 3.6 w Rozdziale 2 wprowadza się punkt 3.5 w

brzmieniu:

Oświadczenie osób działających w imieniu podmiotu uprawnionego do badania

sprawozdania finansowego Banku i grupy kapitałowej Banku na temat

sprawozdania finansowego Banku i grupy kapitałowej Banku oraz wyrażenia

opinii na podstawie przeprowadzonego badania

Oświadczamy, że zbadaliśmy sprawozdanie finansowe Banku i sprawozdanie

finansowe grupy kapitałowej Banku ("skonsolidowane sprawozdanie

finansowe"), obejmujące okres od 1 stycznia do 31 grudnia 1999 r.,

przekazane do publicznej wiadomości odpowiednio dnia 31 marca 2000 r. oraz

dnia 17 kwietnia 2000 r., które zostały zamieszczone odpowiednio w raporcie

rocznym SAB-R 1999 oraz skonsolidowanym raporcie rocznym SAB-RS 1999 i

zawarte Rozdziale 4 niniejszego prospektu, zgodnie z obowiązującym prawem

oraz normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta wydanymi przez Krajową

Radę Biegłych Rewidentów.

Sprawozdanie finansowe Banku i zawarte w nim porównywalne dane finansowe,

zamieszczone w rocznym raporcie rocznym SAB-R 1999 oraz skonsolidowane

sprawozdanie finansowe i zawarte w nim porównywalne dane finansowe,

zamieszczone w skonsolidowanym raporcie rocznym SAB-RS 1999 zostały

dostosowane do wymogów Rozporządzenia. Korzystając z możliwości wyboru,

zgodnie z wyjaśnieniem otrzymanym z Komisji Papierów Wartościowych i Giełd,

Bank nie przedstawił wszystkich danych porównawczych w notach

objaśniających do sprawozdania finansowego na dzień 31 grudnia 1999 roku.

Na podstawie przeprowadzonego badania, wyraziliśmy opinię w dniu 24 marca

2000 r., że sprawozdanie finansowe Banku, obejmujące okres od 1 stycznia do

31 grudnia 1999 r., przedstawia prawidłowo i rzetelnie wszystkie informacje

istotne dla oceny sytuacji majątkowej i finansowej Banku na dzień 31

grudnia 1999 r., oraz wyniku finansowego za okres obejmujący od 1 stycznia

do 31 grudnia 1999 r. Ponadto, na podstawie przeprowadzonego badania,

wyraziliśmy opinię w dniu 12 kwietnia 2000 r., że sprawozdanie finansowe

grupy kapitałowej Banku, obejmujące okres od 1 stycznia do 31 grudnia 1999

r., przedstawia prawidłowo i rzetelnie wszystkie informacje istotne dla

oceny sytuacji majątkowej i finansowej grupy kapitałowej Banku na dzień 31

grudnia 1999 r., oraz wyniku finansowego za okres obejmujący od 1 stycznia

do 31 grudnia 1999 r.

Pełna treść opinii została przedstawiona w Rozdziale 4 Prospektu.

Nie zgłaszając zastrzeżeń co do prawidłowości, rzetelności i jasności

badanego sprawozdania finansowego Banku oraz badanego sprawozdania

finansowego grupy kapitałowej Banku, zwróciliśmy uwagę na następujące

zagadnienie. Jak to opisano w dodatkowych notach objaśniających do

sprawozdania finansowego Banku oraz sprawozdania finansowego grupy

kapitałowej Banku, w punkcie 3:

"w wyniku kontroli prawidłowości naliczenia kwoty podatku

dochodowego od osób prawnych w latach 1996 i 1997, przeprowadzonej przez

organa kontroli skarbowej, Bank otrzymał negatywną decyzję Izby Skarbowej

odnośnie prawa do skorzystania z ulgi inwestycyjnej w roku 1997. Bank

zaskarżył tę decyzję do Naczelnego Sądu Administracyjnego ("NSA"). Sprawa

jest obecnie w toku. W związku z tym, że Bank korzystał z prawa do ulgi

inwestycyjnej w roku 1998 w sposób analogiczny do zakwestionowanego przez

Izbę Skarbową, istnieje potencjalne zobowiązanie warunkowe w kwocie 14 723

tys. zł, na które składają się kwoty premii inwestycyjnych zmniejszających

podstawę opodatkowania w latach 1998 i 1999 (łącznie 11 370 tys. zł) oraz

kwota odsetek karnych za okres do 31 grudnia 1999 r. (łącznie 3 353 tys.

zł). Bank nie utworzył rezerwy celowej na wyżej opisane potencjalne

zobowiązanie warunkowe, ale biorąc pod uwagę ewentualne niekorzystne

rozpatrzenie sprawy przez NSA, przyporządkował mu odpowiednią kwotę rezerwy

w ramach rezerwy na ryzyko ogólne."

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: rezerwy | BRE Bank SA | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »