Prezes LPP przeniesie swoje akcje do fundacji

Jeden z założycieli LPP i jej prezes Marek Piechocki poinformował w środę, że przeniesie posiadane przez siebie akcje spółki do prywatnej fundacji Semper Simul.

Chce, by fundacja miała zapisane, że LPP będzie wypłacać "minimalną dywidendę". "Fundacja Semper Simul (zawsze razem) będzie miejscem, gdzie skupię swoje aktywa" - powiedział Piechocki. "Myślę, że transfer nastąpi w ciągu najbliższych miesięcy" - dodał.

Fundacja będzie posiadaczem 31,5 proc. głosów i 319 tys. akcji i największym akcjonariuszem LPP. Będzie również właścicielem innych aktywów rodziny Piechockich.

LPP podało w prezentacji, że fundacja będzie gwarantem ochrony aktywów z obowiązkiem dalszego budowania siły LPP jako polskiego przedsiębiorstwa. Rodzina nie będzie mogła zbyć akcji LPP.

Reklama

Piechocki poinformował, że fundacja będzie miała zapisane, że dywidenda LPP będzie na poziomie "minimalnym".

Pytany, czy chciałby skupić akcje LPP z rynku, odpowiedział: "Na razie nie, chcemy zrobić firmę większą, ale nie wykluczam tego. Ale na pewno nie chcemy sprzedawać akcji".

"Moim marzeniem jest, by LPP było prywatną polską firmą na pokolenia" - zapowiedział Piechocki.

Prywatna fundacja ma zabezpieczyć sprawną sukcesję w przyszłości. Piechocki poinformował, że drugi z założycieli LPP Jerzy Lubianiec, również nie ma planów sprzedaży swojego pakietu akcji.

"Mamy spójną wizję co do przyszłości. Mój wspólnik nie ma intencji sprzedaży akcji LPP" - powiedział Piechocki. Ze strony internetowej LPP wynika, że Lubianiec ma 27,1 proc. głosów na WZ spółki.

Prezes i główny akcjonariusz LPP Marek Piechocki uważa, że akcje spółki są obecnie przewartościowane.

"Chciałbym, by firma rosła systematycznie i bezpiecznie. Dziś uważam, że akcje LPP są niestety przewartościowane. Myślę, że akcja jest warta z 8 tys. zł" - powiedział dziennikarzom Marek Piechocki. W środę na zamknięciu sesji kurs LPP na warszawskiej giełdzie wynosił 9.190 zł.

LPP przewiduje, że na koniec 2018 roku może mieć ok. 1 mld zł gotówki - poinformował w środę prezes Marek Piechocki.

"Do końca roku będziemy mieć około 1 mld zł gotówki wobec około 300 mln zł obecnie" - powiedział prezes Marek Piechocki. "Kumulujemy pieniądze nie na przejęcia, ale by się bezpiecznie rozwijać i mieć bufor bezpieczeństwa, gdyby był kryzys" - dodał prezes.

LPP chce utrzymywać dywidendę na poziomie 10-15 proc. rocznego zysku netto - poinformował prezes LPP Marek Piechocki.

"Nie będziemy wypłacać wielkich dywidend. Chcielibyśmy, by utrzymywała się ona na poziomie około 10-15 proc. rocznego zysku netto" - powiedział dziennikarzom Piechocki

LPP chce, by w 2021 r. przychody grupy wzrosły do 10,5 mld zł z ponad 7 mld zł w 2017 roku - poinformowali w środę przedstawiciele grupy. Motorem napędowym rozwoju ma być m.in. działalność e-commerce, której udział w sprzedaży grupy ma wzrosnąć w 2021 r. do 20 proc. z ok. 8 proc. obecnie.

Spółka zakłada, że w tym roku sprzedaż internetowa stanowić będzie 8-10 proc. ogółu sprzedaży, w 2019 roku ten udział wzrośnie do 12 proc., a rok później do 16 proc.

"Naszym celem na 2021 rok jest 10,5 mld zł przychodów i 20 proc. udziału sprzedaży internetowej" - powiedział prezes LPP Marek Piechocki.

Strategia rozwojowa firmy ma być kontynuowana m.in. w oparciu o tzw. fashion tech, czyli wykorzystywanie nowych technologii w całym łańcuchu wartości: od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów.

Spółka podała, że obecnie nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT, w przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie.

0,5 mld zł LPP zamierza zainwestować w centra logistyczne, wspierające tradycyjną sprzedaż i e-commerce.

Przedstawiciele LPP poinformowali, że spółka jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. "Rocznie na elektroniczne metki będziemy wydawać 60 mln zł" - powiedział wiceprezes LPP ds. IT Jacek Kujawa. "Teraz pracujemy nad podstawami, by każde ubranie miało elektroniczną metkę. Potem będzie customer experience, rozszerzona analityka i omnichannel" - powiedział Kujawa.

Poinformował, że pierwsze ubrania zaopatrzone w tagi RFID trafią do sklepów Reserved na przełomie roku. Spółka testuje teraz te rozwiązania w salonach w Trójmieście.

Grupa chce też rozwijać stacjonarną sieć sprzedaży, prowadzić ekspansję na kolejne rynki zagraniczne oraz budować globalną rozpoznawalność flagowej marki Reserved.

Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP poinformowała PAP Biznes, że w latach 2019-21 spółka chce wydać na rozwój sieci sklepów 1,5 mld zł.

"Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r. firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł" - poinformowała spółka w komunikacie.

"Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać doświadczenia zakupowe klientów" - dodano.

W tym roku LPP zamierza otworzyć swoje salony w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie. W 2019 roku planuje otwarcia w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie.

"Naszą ambicją jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek" - powiedział prezes LPP Marek Piechocki.

Dodał, że spółka myśli o kolejnych sklepach flagowych Reserved na najważniejszych ulicach handlowych Europy, np. w Paryżu, czy Mediolanie.

Pytany o tempo rozwoju sieci sprzedaży grupy, odpowiedział: "Chcielibyśmy zwiększać powierzchnię o ok. 10 proc. rocznie". Obecnie sieć detaliczna LPP obejmuje 20 krajów. Na koniec I kwartału spółka zarządzała siecią 1.728 salonów pięciu marek: Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay o łącznej powierzchni handlowej 1000,9 tys. mkw.

Sprzedaż internetowa prowadzona jest łącznie w 11 krajach. W tym roku spółka planuje uruchomić e-sklep na Ukrainie.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: RESERVED | marka polska | LPP SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »