Zysk grupy Multimedia powyżej oczekiwań

- Multimedia Polska zanotowały w IV kw. 2010 roku 26,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 22,3 mln zł rok wcześniej i wobec oczekiwanego przez analityków 19,6 mln zł.

- Multimedia Polska zanotowały w IV kw. 2010 roku 26,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 22,3 mln zł rok wcześniej i wobec oczekiwanego przez analityków 19,6 mln zł.

Zysk operacyjny w IV kw. 2010 roku wzrósł do 35,2 mln zł z 29,9 mln zł i wobec oczekiwanych przez analityków 34,9 mln zł.

Zysk EBITDA wzrósł w IV kw. 2010 roku do 78,6 mln zł z 75,3 mln zł. Analitycy ankietowani przez PAP oczekiwali 77,4 mln zł EBITDA. Skorygowana EBITDA wyniosła 79,2 mln zł, a marża skorygowanej EBITDA 53,9 proc.

Przychody ze sprzedaży wzrosły do 146,9 mln zł z 137,9 mln zł. Analitycy oczekiwali przychodów na poziomie 145 mln zł.

W IV kw. 2010 r. nakłady inwestycyjne grupy wyniosły ok. 37,3 mln zł (z czego ok. 29,8 mln zł to inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a ok. 7,5 mln zł nakłady związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług, wymianą urządzeń sieciowych, a także usprawnieniem procesów (inwestycje pozostałe).

Reklama

Narastająco po czterech kwartałach 2010 roku zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 82,6 mln zł wobec 64,1 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wzrósł do 134,5 mln zł z 102,5 mln zł, a EBITDA wzrosła do 301,4 mln zł z 264,8 mln zł.

Skorygowana EBITDA w 2010 roku wzrosła do 300,8 mln zł z 265,1 mln zł w 2009 r. Marża skorygowanej EBITDA wzrosła w 2010 roku do 53,0 proc. z 50,4 proc. w 2009 r.

Przychody w 2010 roku wzrosły do 567,2 mln zł z 526,3 mln zł.

"Główne czynniki wzrostu to wzrost bazy abonentów i rosnąca popularność nowych usług telewizji kablowej (wzrost przychodów o 15,7 mln zł, łącznie z IPTV, DTV i programami Premium) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego Internetu (wzrost przychodów o 17,6 mln zł)" - podała spółka.

"Przychody z usług głosowych ogółem wzrosły o 5,7 mln zł głównie w wyniku wzrostu przychodów z pośrednich usług głosowych oraz przychodów z interkonektu. Pozostałe przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,9 mln zł w związku z wyższymi przychodami z tytułu dzierżaw infrastruktury" - podano.

Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) w 2010 roku spadły o 0,1 mln zł wobec 2009 roku do 266,2 mln zł.

Na 31 grudnia 2010 r. Grupa posiadała łącznie 1.352.870 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego 699.114 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 8.965 to RGU IPTV, a 132.764 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 362.734 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu, 225.021 RGU usług telefonii, 40.734 RGU programów Premium, 24.577 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 690 aparaty wrzutowe.

Na 31 grudnia 2010 r. Grupa posiadała ok. 332.700 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym ok. 97.800 abonentów pakietu Triple Play.

Na 31 grudnia 2010 r. Grupa posiadała 6.815 RGU mobilnego Internetu (MobilNet) oraz 172 RGU mobilnego głosu (MobilFon).

Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,12 zł w IV kw. 2010 r. wobec 34,18 zł w III kw. 2010 r.

Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU/HC) za 12 m-cy 2010 r. wyniósł 66,64 zł i wzrósł w stosunku do 2009 r. o 5,1 proc.

- - - - -

Multimedia chcą w '11 utrzymać dynamikę przychodów

Multimedia planują utrzymać dynamiki przychodów, skorygowanej EBITDA i zysku netto w 2011 roku - poinformował na konferencji Andrzej Rogowski, prezes spółki.

Przychody ze sprzedaży w 2010 roku wzrosły o 8 proc. do 567,2 mln zł, skorygowana EBITDA o 13 proc. do 300,8 mln zł, a zysk netto o 29 proc. do 82,6 mln zł.

- Trzeba powiedzieć, że osiągnięcie wzrostu przychodów na poziomie 8-10 proc., a EBITDA 12-14 proc. to jest szybkie tempo i zakładam utrzymanie tego tempa. Być może w przychodach potrafimy to zwiększyć i takie działania są prowadzone, ale moim podstawowym zadaniem jest utrzymanie dynamik - powiedział Rogowski.

- Dynamika zysku netto to około 30 proc. i ta struktura powinna się mniej więcej utrzymywać - dodał.

- - - - -

Multimedia nie planuje wypłaty dywidendy z zysku 2010, a raczej skup akcji

Zarząd Multimedia Polska nie będzie rekomendował przeznaczenia zysku netto z 2010 roku na wypłatę dywidendy, a raczej na skup akcji własnych - poinformował dziennikarzy prezes spółki, Andrzej Rogowski.

Zysk netto Multimedia w 2010 roku wyniósł 82,6 mln zł.

- Jest taki moment na rynku, że na pewno będę proponował akumulowanie gotówki i zysk na kapitał zapasowy - powiedział prezes.

- Myślę, że buyback w naszej sytuacji ma sens, ale to jest sprawa bardzo otwarta. Myślę, że to będzie jeden z elementów jaki zaproponuję radzie nadzorczej w momencie, gdy będą miał około 80 mln zł funduszu dodatkowego na kapitałach. Taką propozycję będę składał radzie nadzorczej po audycie rocznym i po zwyczajnym walnym - dodał.

Rogowski pytany, czy to oznacza, że na buyback spółka przeznaczy około 80 mln zł prezes odpowiedział: "Potencjalne możliwości spółki takie będą".

- - - - -

Nakłady inwestycyjne Multimedia Polska w '11 wyniosą ok. 150 mln zł

- Nakłady inwestycyjne Multimedia Polska w 2011 roku, bez akwizycji, będą podobne do poniesionych w 2010 roku, gdy wyniosły około 150 mln zł - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki, Andrzej Rogowski. Dodał, że tegoroczne przejęcia mogą pochłonąć 25-50 mln zł.

W 2010 roku CAPEX Multimedia łącznie z akwizycjami wyniósł 164 mln zł.

- Przyjęliśmy podobną politykę, jeśli chodzi o Capex podstawowy, który wyniósł w ubiegłym roku około 150 mln zł i również podobna pozycja będzie w tym roku, ale jeśli będą akwizycje, to może to wzrastać - powiedział prezes.

Dodał, że obecnie Multimedia prowadzi mocno zaawansowane rozmowy w sprawie przejęć mniejszych podmiotów.

- Jeśli chodzi o akwizycje to rzeczywiście takie plany są i to są akwizycje rzędu wielkości między 20 a 50 tys. abonentów, to są mocno zaawansowane rozmowy - powiedział.

- Na te przejęcia można przyjąć kwotę między 25-50 mln zł - dodał.

Prezes poinformował, że Multimedia nie są zainteresowane potencjalnym kupnem Telefonii Dialog.

Zaznaczył także, że ewentualna konsolidacja z UPC to transakcja przekraczająca kompetencje zarządu i raczej decyzja akcjonariuszy. Rogowski powiedział, że takich rozmów na razie nie ma.

Na koniec 2010 roku Multimedia Polska miały 695,6 tys. abonentów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: oczekiwania | Multimedia Polska | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »