Najłatwiej sprzedać mieszkanie w Warszawie - najwięcej wycofywanych ofert

Utrzymujący się silny popyt na mieszkania, i to zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, to bardzo sprzyjająca okoliczność dla osób oferujących obecnie mieszkania na sprzedaż. Umieszczenie atrakcyjnie przygotowanej oferty w internecie to warunek konieczny rozsądnego podejścia do procesu sprzedaży.

Typowy okres prezentacji oferty, który oferują serwisy ogłoszeniowe dla nieruchomości to 30 dni. Przy odpowiedniej prezentacji oferty i przy odpowiednim ustawieniu ceny sprzedaży, jest to wystarczający czas dla przyciągnięcia zainteresowanych, a często nawet także do zrealizowania transakcji.

W sytuacji, gdy prezentowane ogłoszenie spełni swoje zadanie przed upływem standardowego okresu i oferujący zrealizuje swój cel i sprzeda mieszkanie, dalsza prezentacja nieruchomości mija się z celem. Nie ma sensu, gdyż naraża właściciela na niepotrzebne telefony i stratę czasu. Najsensowniejszym zatem działaniem jest wycofywanie takich ogłoszeń z portalu.

Reklama

Warto także podkreślić, że wystawiając ogłoszenia sprzedaży w Internecie zwiększa się szanse na sprzedaż nawet w sytuacji, gdy oferent przeszacuje cenę. W takich sytuacjach najczęściej skontaktują się z nim agenci nieruchomości, którzy poszukują mieszkań dla swoich klientów i pomogą dostosować ofertę do realiów rynkowych.

Sprawdziliśmy, jaki procent prywatnych ogłoszeń sprzedaży mieszkań w największych miastach zostaje wycofywany przed upływem ważności. Można przyjąć założenie, że poza nielicznymi przypadkami, gdy wystawiający ofertę zmienia decyzję, wycofywane ogłoszenia oznaczają osiągnięcie zakładanych celów. Warto dodać, że zmiana ceny w ogłoszeniu to edycja jego treści, oferujący mają także opcję wstrzymania ogłoszenia. Część klientów jednak chcąc zmienić nieskuteczne ogłoszenie i niejako "odświeżyć" oferowaną nieruchomość wycofuje stare ogłoszenia i wystawia nowe. Nie jest to jednak częste działanie.

Agata Polińska z serwisu Otodom.pl stwierdza, że zaprezentowane powyżej dane pokazują, że przy odpowiednim sformatowaniu i zredagowaniu ogłoszenia, przy ustaleniu odpowiedniej ceny, sprzedaż mieszkania może zająć jedynie kilkanaście dni. Największy udział ofert w największych miastach i na dodatek w najkrótszym terminie jest wycofywany w Warszawie. Tak krótkie okresy prezentowania oferty należą jednak do mniejszości (stanowią w poszczególnych miastach od 25 proc. do 38 proc.). Biorąc pod uwagę wszystkie wycofywane przez klientów ogłoszenia, średni czas ekspozycji to ok. 2 miesiące.

Beata Kowalewska, serwis Otodom.pl

strefynieruchomosci.pl

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2017

Emmerson
Dowiedz się więcej na temat: rynek mieszkaniowy | Warszawa | sprzedaż mieszkania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »