Fiskus zadzwoni, by wyjaśnić wątpliwości

Zamiast wysyłać pisma, urzędy skarbowe będą telefonicznie wzywać podatników np. do złożenia deklaracji lub jej uzupełnienia - pisze "Rzeczpospolita". Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników i skontaktuje się z nami telefonicznie.

Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników - i przy okazji poprawić swój wizerunek - dlatego w pierwszej kolejności, jeśli nie ma bezwzględnej konieczności wysyłania pisemnego wezwania, skontaktuje się z nami telefonicznie.

Tak wynika z zatwierdzonego przez wiceministra finansów Jacka Kapicę dokumentu "Standardy dotyczące wyjaśnień i wezwań". Resort wskazuje, że prawo już dopuszcza taki kontakt z podatnikami, ale praktyka fiskusa jest niejednolita - stąd chce wdrożyć jednolite zasady we wszystkich urzędach.

Reklama

Wezwania telefoniczne mogą być stosowane m.in. wtedy, gdy podatnik nie złoży deklaracji, popełni w niej błędy, poda nieaktualny adres, zapomni złożyć podpis, czy nie wskaże precyzyjnie, jakiego okresu dot. deklaracja.

Urząd nie będzie już wówczas prosił o wyjaśnienia na piśmie, a sprawa powinna się dla niego zakończyć sporządzeniem notatki służbowej lub adnotacją w aktach.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Pobierz za darmo program PIT 2014

PAP
Dowiedz się więcej na temat: podatki | Jacek Kapica | kodeks karny skarbowy | fiskus | sprawy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »