Amazon zatrudni ponad 9000 pracowników na okres przedświąteczny

Pracownicy sezonowi, dołączając do 23000 stałych pracowników Amazon w Polsce, mogą liczyć na konkurencyjne wynagrodzenie oraz dodatkowe benefity. Wszyscy zainteresowani pracą sezonową mogą wziąć udział w wirtualnej wycieczce po jednym z centrów logistyki e-commerce, aby lepiej poznać kulisy pracy w Amazon.

W Amazon pracownicy poziomu początkowego mogą liczyć na stawkę godzinową rozpoczynającą się od 22,5 zł brutto/godz. oraz dodatkową miesięczną premię w wysokości do 15 proc. za frekwencję indywidualną i produktywność zespołu. Stawki te obowiązują we wszystkich dziesięciu centrach logistycznych Amazon w Polsce i dotyczą pracowników sezonowych, pełnoetatowych oraz tych pracujących na pół etatu. W 2020 roku ponad 6500 pracowników sezonowych, zatrudnionych na okres przedświątecznego szczytu, zdecydowało się pozostać w Amazon, podejmując pracę etatową. Firma przewiduje, że tendencja ta utrzyma się także w tym roku.

"Do przedświątecznego szczytu przygotowujemy się przez cały rok i bardzo cieszy nas, że tym razem będziemy mogli stworzyć ponad 9000 dodatkowych miejsc pracy" - mówi Marian Sepesi, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon na obszar Europy Środkowo-Wschodniej. "Nie możemy się doczekać, aby powitać zarówno pracowników, którzy wspierali nas już w poprzednich latach, jak i tych, którzy dołączą do naszego zespołu po raz pierwszy" - dodaje.

Jakub Kunat pracuje jako kierownik w centrum Amazon w Kołbaskowie koło Szczecina. "Rozpocząłem pracę w dziale pakowania produktów Amazon podczas szczytu przedświątecznego w 2017 roku. Po miesiącu pracy zostałem instruktorem działu, a w ciągu roku udało mi się awansować na przewodnika procesu i lidera zespołu. Po kolejnym roku awansowałem na pozycję kierownika, którą pełnię do dziś. Zostałem w Amazon na dłużej, ponieważ firma wyciągnęła do mnie pomocną dłoń, rozwinęła moje umiejętności, co pozwala mi być dziś w tym miejscu, w którym jestem - mówi Jakub Kunat i dodaje - Najbardziej podoba mi się praca z ludźmi oraz pomoc pracownikom w ich rozwoju".

Paula Gądek zaczęła pracę jako pracownik agencyjny w dziale rozkładania produktów. Kilka miesięcy później pomyślnie przeszła rekrutację na stanowisko recepcjonistki w okresie przedświątecznym, aby finalnie zostać na stale zatrudnioną w obecnym dziale.

"Do Amazon dołączyłam w trakcie pandemii. Poprzednia branża, w której pracowałam, czyli branża eventowa, napotkała duże trudności w tym czasie. Nigdy jednak nie żałowałam decyzji o zmianie. Praca w Amazon to przede wszystkim ogromne możliwości rozwoju, których nie spotkałam u poprzednich pracodawców - opowiada Paula Gądek, pracownik wsparcia ds. zarządzania zmianą w centrum logistycznym w Sosnowcu. - Początkowo nie wiązałam swojej przyszłości z Amazon. Dziś z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że odnalazłam swoje miejsce. Amazon to przede wszystkim cudowni ludzie, wspaniała atmosfera i co najważniejsze - ogromny szacunek ze strony firmy w stosunku do pracownika i jego praw".

Pracownicy sezonowi dołączą do ponad 23000 pełnoetatowych pracowników zatrudnionych w polskich centrach logistyki e-commerce Amazon, aby wesprzeć ich w realizacji zamówień klientów w okresie okołoświątecznego szczytu zakupowego.

"Ostatni kwartał każdego roku zazwyczaj oznacza wzrost dynamiki zatrudnienia w sektorze usług, a pracownicy tymczasowi stanowią jeden z kluczowych elementów systemu zatrudnienia w tym okresie. Cieszy nas w tym kontekście deklaracja firmy Amazon dotycząca zwiększenia zatrudnienia dla pracowników sezonowych, potwierdzająca zainteresowanie amerykańskiego kapitału inwestycjami w Polsce" - powiedział Tony Housh, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.

Źródło informacji: Amazon

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »