Czy wpisy na GoWork faktycznie pokazują jak wygląda praca w firmie?

​Internet w dzisiejszych czasach stał się kluczowym narzędziem do szukania pracy. Internauci mają do dyspozycji ogromną liczbę portali publikujących ogłoszenia o rekrutacjach. Wśród takich portali prym wiedzie GoWork. Jego atutem jest nie tylko ogromna ilość ogłoszeń (ponad 90000), ale również opinie o pracodawcach, których jest już blisko 2,5 miliona. Zgodnie z zasadami demokracji, wypowiedzieć może się każdy. Na ile jednak te opinie są wiarygodne i czy można im ufać?

Internauci powiedzą więcej niż pracodawca

Nie da się ukryć, że dla wielu osób poszukujących pracy opinie internautów o pracodawcach są kluczowym kryterium wyboru. Może to wynikać z ciekawości, ostrożności jak i negatywnych doświadczeń z poprzednich miejsc pracy. Na niektórych rozmowach rekrutacyjnych pracodawca przedstawia oferowaną posadę w samych superlatywach i obiecuje złote góry. Jednak już po pierwszym dniu pracy i zawarciu umowy człowiek orientuje się, że właśnie podpisał cyrograf. Zdarzają się też rozmowy, gdy rekrutowany chciałby się dowiedzieć wszystkiego o proponowanym stanowisku, ale rekruter milczy w kilkunastu językach. Tu z pomocą przychodzą internauci, którzy pracują lub pracowali w danej firmie. Z zamieszczanych przez nich na GoWork wpisów można dowiedzieć się o stawkach godzinowych, atmosferze pracy, haczykach w umowie, warunkach w zakładzie, czy na danym stanowisku spełnimy nasze zawodowe ambicje, itd. To dominująca grupa użytkowników, których opinie są wiarygodne i rzetelne.

Reklama

"Teraz chyba szukają dziewczyn tylko na stanowisko fakturzystka - kasjerka ( przyjmowanie zamówień, wystawianie faktur, wprowadzanie faktur zakupowych, obsługa klienta ). Wymagają 1 rok doświadczenia w pracy na podobnym stanowisku, znajomość programów do fakturowania. Oferują za to 1800, ale nikt nie napisał, czy to netto/brutto."

"Niedawno firma poszukiwała na stanowisko Kierowcy kat. C. Gdyby kogoś to interesowało, to oczekiwali: -prawa jazdy kat. C -działalności gospodarczej lub chęci jej założenia (warunek konieczny) -obsługi pojemników na odzież i tekstylia na terenie województwa pomorskiego Zapewniali za to: -samochód -gwarantowali wysokie zarobki "

Opinie zbyt negatywne

Pozostaje jeszcze druga grupa użytkowników, których śmiało można nazwać "hejterami". Są to najczęściej byli pracownicy, którzy zostali zwolnieni, nie sprostali wymaganiom lub praca nie spełniała ich oczekiwań z powodu np. zbyt niskiego wynagrodzenia i braku wymarzonego awansu. Starają się oni zdyskredytować pracodawcę, wyładować swoje frustracje na forum, a zarazem zniechęcić innych do nawiązania współpracy z konkretną firmą. Nie stronią od obelg oraz wulgaryzmów i rzekomo wiedzą wszystko o życiu prywatnym swoich przełożonych oraz innych pracowników. 

"taaa firma to wielkie bagno oszukują i robią z ludzi idiotów nie dziwię sie że ludzie stamtąd się zwalniają"

"Wolą zatrudniać nowych ponieważ mniej można im płacić, wszystko zrobią żeby jako świeżaki nie zostali wyrzuceni z pracy i można im obcinać z premii. To się nazywa niewolnictwo 21. wieku."

Zaufać hejterowi

Nasuwa się pytanie, czy wpisy na forum rzeczywiście pokazują jak wygląda praca w danej firmie? Jak najbardziej, zarówno te pozytywne jak i negatywne. Te drugie, skupiając się na kwestiach stricte zawodowych, czynią to nieco przewrotnie, zgodnie z zasadą że w każdej plotce jest ziarenko prawdy. Rozgoryczony użytkownik poprzez lamentacje np. na temat pracy przez ponad rok na umowie o dzieło, nawet mimo wyolbrzymiania pewnych spraw, pozwala nie tyle wyciągnąć konkretne wnioski, co sugeruje że być może warto zwrócić uwagę na pewne sprawy.

Niestety, pośród osób krytykujących zdarzają się i tacy, którzy wypisują wyłącznie kłamstwa i wierutne bzdury. Na szczęście dynamiczność forum GoWork oraz rosnąca liczba udzielających się na nim użytkowników pozwala błyskawicznie wyłuskać takich delikwentów z tłumu i sprostować ich opinie.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »