Jak wybrać między trzema konkurencyjnymi ofertami pracy?

Klienci, których wspieramy w działaniach na rynku pracy stają przed różnymi dylematami w trakcie poszukiwania nowego miejsca zawodowego. Zdarza się, że jest to wybór pomiędzy dwoma, a nawet trzema konkurencyjnymi ofertami.

Sytuacji nie ułatwia wtedy fakt, że dni na podjęcie decyzji jest zwykle niewiele, a więc zapaść ona musi pod silną presją czasu, co z kolei nie ułatwia zadania. Jak zachować racjonalizm w podejściu do sprawy i wybrać w takiej sytuacji najlepszą dla siebie opcję?  

Po pierwsze spośród wielu czynników wpływających na wybór oferty warto wybrać te dla nas najważniejsze. Raczej nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5. Jeden z moich klientów w podobnej sytuacji postawił na:

- potencjał rozwoju w firmie i na danym stanowisku,

Reklama

- wynagrodzenie,

- „chemię” z przyszłym szefem.

Elementy te można wpisać w tabelkę i porównać konkurencyjne oferty przypisując adekwatną liczbę punktów, wedle których dana propozycja spełnia nasze oczekiwania (np. w skali 1-10).

Po drugie po takiej analizie warto sprawdzić, czy czynniki nie do końca nas satysfakcjonujące podlegają jeszcze negocjacji. W przypadku opisanym powyżej kandydat skłaniał się do firmy A – głównym problemem było jednak zbyt niskie wynagrodzenie. Postanowił zatem ponownie porozmawiać o swoich oczekiwaniach i finalnie uzyskał tyle, że pozwoliło mu to na podjęcie decyzji. Właśnie rozpoczyna pracę w nowej firmie.

Po trzecie pomocne może być też sprawdzenie, na ile dana oferta pasuje do "logiki" mojej kariery zawodowej. Wydaje się to ćwiczenie dość banalne i oczywiste, a jednak dla wielu osób zaskakujące. Ciągle zbyt często koncentrujemy się tylko na "tu" i "teraz" nie zadając sobie pytania: co chcę robić za 5 czy 10 lat? Czy praca w tej firmie i na tym stanowisku pomoże mi w osiągnięciu kolejnych etapów zawodowych?

Czy moim długoterminowym celem jest bycie ekspertem? A może poszerzanie odpowiedzialności? A może za każdym razem szukam czegoś innego, bo moim powołaniem jest różnorodność?  

Katarzyna Stachowiak, Senior Consultant w Lee Hecht Harrison DBM Polska

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »