Liczy się już nie tylko pensja, ale także benefity

Wraz z nadejściem rynku kandydata, rozpoczęła się walka o pracowników. Aby zdobyć dobrego pracownika, firmy nie mogą oferować tylko wysokiej pensji. Rozbudowane świadczenia pozapłacowe, tak zwane benefity, które do niedawna były traktowane jako dodatek do pensji dla wybranych pracowników, teraz stały się standardem.

Obecnie poza pakietami zdrowotnymi, kartą Multisport czy dofinansowaniem kursów językowych, pożądane są rozmaite propozycje, takie jak specjalistyczne szkolenia i certyfikaty, dodatkowe ubezpieczenia na życie, czy elastyczna forma pracy. Coraz częściej pracownicy, szczególnie z pokolenia milenialsów, oczekują możliwości pracy zdalnej co najmniej raz w tygodniu.

Najbardziej rozbudowaną ofertę benefitów mają firmy z branży SSC/ BPO i IT, czyli sektorów, które borykają się od lat z deficytem pracowników. Specjaliści od IT chcą się przede wszystkim szkolić. Nie wyobrażają sobie też pracy wyłącznie z biura. Specyfika realizowanych przez nich zadań umożliwia pracę zdalną. 

Reklama

Pracownicy centrów biznesowych i centrów usług wspólnych (SSC/BPO), szczególnie ci znający niszowe języki obce, mają podobne oczekiwania jak kandydaci z sektora IT. Liczą też na dodatkowe ubezpieczenia, w tym również dla członków rodzin, czy na program emerytalny. Są zainteresowani dofinansowaniem wyjazdów wakacyjnych, miejscami parkingowymi, dodatkowymi dniami wolnymi, a także zniżkami na produkty pracodawcy czy zapewnieniem opieki dla dziecka. 

Na rynku finansowym kandydaci, poza standardowymi benefitami, wskazują przede wszystkim na dofinansowanie do szkoleń, program emerytalny i ubezpieczenie na życie, rzadziej na home office. 

W instytucjach takich jak banki, towarzystwa ubezpieczeniowe czy firmy consultingowe możliwość pracy zdalnej zależy od zajmowanego stanowiska. Pracownicy odpowiedzialni za księgowość, sieć sprzedaży, czy reprezentujący dział analiz i ryzyka, mają ograniczone możliwości pracy zdalnej. 

Poza benefitami dla kadry pracowniczej bardzo ważna jest kultura pracy. Według badania LinkedIn, na rynku amerykańskim aż 70 proc. specjalistów nie chciałoby pracować w prestiżowej firmie, jeśli panowałaby w niej zła atmosfera i nieprzyjazna kultura organizacyjna; 65 proc. z nich wskazało, że wolałoby otrzymywać niższą pensję niż pracę w toksycznym środowisku.


newsrm.tv
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »