Menedżer wieczorową porą

Menedżer klubu jest idealnym stanowiskiem dla kogoś, kto chce połączyć zainteresowania artystyczne z zarządzaniem. Struktura zarządzania w klubach muzycznych jest rozbudowana. Są osoby odpowiadające za gastronomię, za sprawy techniczne, za program artystyczny. Menedżer generalny ma za zadanie skoordynować pracę wszystkich działów.

Trzymać standard

- Dobry menedżer musi umieć przewidywać, w jakim kierunku klub ma się rozwijać. A trzeba wziąć pod uwagę aspekt muzyczny, gastronomiczny i rozrywkowy - przekonuje Dariusz Siedlecki, menedżer generalny warszawskiego klubu Platinium.

Zdaniem Michała Nałęcza, menedżera warszawskiego klubu Maska, liczy się również odpowiedzialność, rzetelność i uczciwość.

- Na palcach dwóch rąk mogę policzyć ludzi, którym ta praca naprawdę sprawia przyjemność i którzy naprawdę nadają się do tej branży - dodaje Piotr Mocek, menedżer generalny Paparazzi.

Reklama

Dobry menedżer musi znać się na wszystkim, począwszy od marketingu, promocji i reklamy, psychologii, znajomości sprzedawanego produktu, serwisu.

- Jeśli trzymasz jakiś standard lokalu od lat, to musisz tej jakości pilnować. Dlatego ważne, by przekazać tę wiedzę swoim pracownikom poprzez szkolenia, treningi w zakresie przygotowywania koktajli, jedzenia, obsługi gości, umiejętności zachowania się w każdej sytuacji - opowiada Piotr Mocek.

Rwący potok

Co należy do zadań menedżera klubu? - Wszystko. Od kontroli cen zakupu poszczególnych towarów, przez pensje i premie dla pracowników, po akcje marketingowe i umowy z partnerami strategicznymi. Praca tutaj to rwący potok; ciągłe koncerty, zamknięte imprezy, konferencje - mówi Marcin Pajewski, assistant general menedżer Hard Rock Cafe. To m.in. Marcin ma sprawić, aby goście w Hard Rock Cafe mieli satysfakcję, że właśnie tu wydają swoje pieniądze.

Zadowoleni muszą być też pracownicy. - Staram się aktywnie uczestniczyć w działaniach każdego działu. Jestem współodpowiedzialny za różne decyzje, np. czy organizujemy dany event, czy też nie - mówi Pajewski.

Impreza? Obecność obowiązkowa

- Plusem jest to, że w klubie spotykam masę interesujących ludzi. Mogę porozmawiać z gośćmi, wysłuchać miłych słów skierowanych pod adresem klubu. Wadą, że trzeba być w pracy rano i wieczorem - mówi Siedlecki. Atutem jest jednak nienormowany czas pracy. - Jeśli mam ochotę wziąć sobie wolny poniedziałek, to nie ma problemu. Jak wszyscy we wtorek o 12 są w pracy, to ja mogę być w tym czasie w parku ze swoim psem.

O 17, gdy większość tkwi w korkach, ja jestem w restauracji - mówi Marcin Pajewski. Ta praca łączy z sobą pracowników bardziej niż każda inna. - Czasem budzę się w nocy i zapisuję na kartce, że dany event musi wyglądać tak i tak. Jestem obecny na wszystkich imprezach do późna w nocy - mówi Michał Nałęcz. - Ciężko jest czasami wyłączyć mózg, cały czas myślę, czy wszystko w klubie jest OK. Czasem zdarza się, że jakąś decyzję trzeba podjąć o trzeciej w nocy. Nie mogę więc wyłączyć telefonu i się po prostu niczym nie przejmować - dodaje Marcin Pajewski.

Ile można zrobić?

DJ-e, tak zwani rezydenci, którzy zajmują się ustawianiem grafiku, zarabiają ok. 1-1,5 tys. zł. Menedżer artystyczny z prawdziwego zdarzenia, który organizuje koncerty, rozlicza tantiemy autorskie z ZAiKS-em, rezerwuje DJ-ów, może liczyć na zarobki na poziomie 3-4 tys. zł netto.

- Warto zostać menedżerem artystycznym klubu nawet za niewielkie pieniądze. To inwestycja w przyszłość, bo po jakimś czasie można zacząć zarządzać całym zespołem i sporo zarabiać - radzi Przemysław Wałczuk, dyrektor działu marketingu i PR w firmie STYX odpowiedzialnej m.in. za prestiżowy warszawski Klub Dekada.

- Menedżer artystyczny klubu ma bardzo dużą swobodę działania, można wręcz powiedzieć, że jest to namiastka własnego biznesu - dodaje. Jeśli w ramach spółki jest kilka klubów i jest się na stanowisku dyrektora artystycznego, czyli kogoś, kto zarządza całym zespołem, to rzeczywiście zarobki są zdecydowanie wyższe.

Paulina Koziejowska

Magazynkariera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »