Po której uczelni zarabia się najlepiej?

Z czego to wynika duża różnica zarobków pomiędzy absolwentami SGH a absolwentami pozostałych uczelni o profilu ekonomicznym?

Badanie Universum Professional Survey przeprowadzone na próbie 18 tysięcy profesjonalistów pod koniec 2010 r. wykazuje, że średnia zarobków absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie jest o 36 proc. wyższa od średniej zarobków absolwentów pozostałych uczelni o profilu ekonomicznym. Podczas, gdy miesięczne zarobki absolwentów SGH wynoszą 7339 zł netto (średnia wieku respondentów - 33 lata), pozostałych jedynie 4705 zł (średnia wieku 31 lat).

Pobierz za darmo: program PIT 2010

Reklama

Podczas, gdy byli studenci kierunków biznesowych pracują najczęściej jako średnia kadra menedżerska lub są zatrudnieni w działach administracyjnych i usług tj. HR, Help Desk czy zakupy, to absolwenci SGH zajmują się w firmach finansami na stanowisku analityka bądź menedżera. Obie grupy najczęściej pracują w branżach związanych z księgowością, podatkami i audytem. Nic więc dziwnego, że idealnymi pracodawcami dla absolwentów SGH są firmy consultingowe: Ernst & Young i McKinsey & Company (II miejsce ex aequo), PwC (IV m-ce) i The Boston Consulting Group (BCG) (V m-ce). Jedynym wyjątkiem jest TVN, które zajmuje pierwsze miejsce w rankingu obu grup.

- Tak znaczną różnicę w zarobkach można wytłumaczyć faktem, że większość osób po SGH otrzymuje pracę w stolicy. 84 proc. absolwentów tej uczelni mieszka obecnie w Warszawie, w porównaniu do jedynie 27 proc. całej grupy. Innym czynnikiem wpływającym na wysokość zarobków jest staż pracy i jej charakter. Respondenci badania Universum Professional Survey deklarowali średnio 8-letni staż pracy - to o 2 lata więcej niż średnia dla wszystkich absolwentów kierunków biznesowych - mówi Anna Macnar, dyrektor zarządzająca Universum Polska.

Oblicz swoją płacę netto. Sprawdź, ile trafia do ZUS, NFZ i US

Badanie zostało przeprowadzone w okresie październik - listopad 2010.

O badaniu

Badanie UNIVERSUM PROFESSIONAL SURVEY pozwala na unikalną analizę wizerunku pracodawcy zarówno z zewnątrz jak i z wewnątrz organizacji. Pracodawca może dowiedzieć się, jak jest postrzegany jego employer brand wśród potencjalnych kandydatów do pracy, jak również wśród pracowników wewnątrz organizacji, by dzięki temu poznać ewentualne różnice powstałe w trakcie analizy. Na podstawie badania przygotowywane są raporty: Ideal Employer Brand Report, Target Group Report, Why Not Ideal Report oraz Employer Branding Topical Reports Package.

Globalny charakter badania, w tym zróżnicowana grupa respondentów, stanowi podstawę jakościowej analizy aktualnego rynku pracy, jego potencjalności oraz oczekiwań profesjonalistów wobec obecnych i potencjalnych pracodawców.

O Universum

Firma Universum to światowy lider w dziedzinie kreowania wizerunku pracodawcy. Od 20 lat wyznacza nowe trendy w employer branding. Założona przez L. Molina w Szwecji pod koniec lat 80. do dnia dzisiejszego przy pomocy kompleksowych badań oraz dzięki szerokiej ofercie medialnej odpowiada za komunikację pomiędzy studentami i profesjonalistami a ich potencjalnymi lub aktualnymi pracodawcami w wielu czołowych firmach na całym świecie.

Redakcja

Szukasz pracy? Przejrzyj oferty w serwisie Praca INTERIA.PL

Kariera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »