Praca w marketingu: Na czym polega i jakie są zarobki?

Dział marketingu to jedna z najważniejszych komórek w firmie. Bez niego nawet najlepszy produkt może ponieść sromotną porażkę. Utrzymywanie w firmie takiego działu jest bardzo kosztowne, a znalezienie doświadczonych fachowców jest trudnym zadaniem. Zarobki w polskim marketingu wynoszą średnio od 5700 do nawet 20 000 zł. Dokładne stawki zależą od rodzaju stanowiska oraz wykonywanej pracy.

Czym jest dział marketingu?

Dział marketingu jest to wyodrębniona jednostka organizacyjna w danym przedsiębiorstwie, w której może pracować nawet kilkadziesiąt osób. Do głównych zadań tego działu należy kreowanie wizerunku marki, promowanie oferty przedsiębiorstwa przy użyciu dostępnych narzędzi e-marketingowych oraz tworzenie strategii budowania długofalowych relacji z klientami.

Dział marketingu można określać w różnorodny sposób w zależności od tego, jaki jest zakres jego kompetencji. Specjaliści wyróżniają cztery podstawowe rodzaje: strategiczny i usługowy, zintegrowany, czyli oferujący pełen zakres usług; taki, który posiada ograniczoną rolę w przedsiębiorstwie oraz realizujący zadania z zakresu sprzedaży.

Reklama

Najważniejsze zadania działu marketingu

Osoby pracujące w dziale marketingu tworzą strategię, której głównym celem jest wspieranie sprzedaży. Specjaliści z działu marketingu przy pomocy dostępnych narzędzi kreują również pozytywny wizerunek firmy oraz podejmują działania mająca na celu umocnienie jej pozycji na rynku oraz pogłębienie relacji z klientami i partnerami biznesowymi.

Aby zwiększyć zyski, pracownicy działu marketingu na bieżąco analizują sytuację na danym rynku i odnotowują wszelkie czynności związane z realizacją przyjętej strategii marketingowej.
Specjaliści działu marketingu pracują przy realizacji strategii w zgodzie z trzema podstawowymi zasadami.

Pierwsza, najważniejsza z nich, to orientacja na konsumenta, czyli kupującego oferowane towary i usługi. Druga zasada dotyczy integralności wszystkich podejmowanych działań - dzięki temu możliwe jest m.in. kierowanie spójnych komunikatów reklamowych do danych grup docelowych czy przygotowanie jednolitej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Trzecia zasada mówi o tym, że wszystkie podejmowane działania w ramach strategii marketingowej powinny w ogólnym rozrachunku przynosić firmie zysk.

Ile zarabiają specjaliści od marketingu w Polsce?

Jak wskazuje Raport Płacowy 2019 Goldman Recruitment, zarobki w polskim marketingu wynoszą średnio od 5700 zł do nawet 20 000 zł. Dokładne stawki zależą od rodzaju stanowiska oraz wykonywanej pracy.

Według Raportu mediana wynagrodzenia specjalistów ds. social media to 5000 zł. Digital graphic designer może otrzymać z kolei 6300 zł, UX Designer 6700 zł, zaś specjalista ds. web contentu 4500 zł. Mediana wynagrodzenia specjalistów ds. SEO/SEM jest z kolei równa 6500 zł. Managerowie ds. marketingu internetowego według raportu otrzymują średnio 11 000 zł.

Dokładne kwoty wynagrodzeń we wszystkich tych profesjach uzależnione są oczywiście od lokalizacji - w metropoliach takich jak Warszawa czy Poznań są one nawet o kilkadziesiąt procent wyższe.

Autor: AT

10 października

Więcej informacji na www.pulshr.pl


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »