"Rz": Co utrudnia Polakom wyjście z bezrobocia

- Chociaż już większość pracodawców narzeka nie tylko na brak odpowiednich, ale coraz częściej jakichkolwiek kandydatów do pracy i coraz więcej firm ściąga pracowników z zagranicy, to w Polsce wciąż jest zarejestrowanych ponad 850 tys. bezrobotnych - zwraca uwagę w "Rzeczpospolitej" Anna Cieślak-Wróblewska.

Szukanie pracy to wcale nie sielanka. Zwłaszcza gdy chętnym brakuje kwalifikacji - wynika z badań najnowszego raportu "Rynek pracy 360 stopni" Grupy Progres, gdzie o zdanie zapytano osoby bezrobotne.

Chociaż już większość pracodawców narzeka nie tylko na brak odpowiednich, ale coraz częściej jakichkolwiek kandydatów do pracy i coraz więcej firm ściąga pracowników z zagranicy, to w Polsce wciąż jest zarejestrowanych ponad 850 tys. bezrobotnych. Ich grupa stanowi 5,2 proc. osób aktywnych zawodowo.

Niestety, sporej części z nich poszukiwanie pracy wcale nie idzie zbyt dobrze. Jak wynika z danych GUS, w sumie ok. 40 proc. bezrobotnych pozostaje bez zatrudnienia od ponad jednego roku, a 24 proc. - nie pracuje od ponad dwóch lat. W tej grupie, najwięcej jest osób z niskim wykształceniem i z małym doświadczeniem zawodowym.

Reklama

Co gorsza, aż 35 proc. bezrobotnych należy do tzw. III profilu, czyli do grupy osób, których aktywizacja wymaga szczególnego wysiłku.

Wyniki badania Grupy Progres pokazują, że wśród osób bezrobotnych - ponad 50 proc. ankietowanych - panuje przekonanie, że przedsiębiorcy są zainteresowani zatrudnianiem wyłącznie wykwalifikowanych kandydatów, posiadających duże doświadczenie zawodowe. Na kolejnych miejscach znajdują się znajomości i rekomendacje, wykształcenie, uprawnienia i kompetencje miękkie. Jak jednak twierdzą rekruterzy, bogate CV nie zawsze gwarantuje zdobycie wymarzonego stanowiska.

Więcej w "Rzeczpospolitej"

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »