"Rzeczpospolita": Więcej imprez, mniej gotówki

Prawie dwa miliardy złotych wydadzą firmy na gwiazdkowe bony i karty podarunkowe dla pracowników. Jeszcze więcej pójdzie na przyjęcia i premie - podaje w piątek "Rzeczpospolita".

Według gazety zdecydowana większość, bo 84 proc. polskich pracodawców, zaplanowała z okazji świąt Bożego Narodzenia specjalne świadczenia dla pracowników.

Powołując się na badania pracodawców przeprowadzone przez agencję zatrudnienia Randstad, dziennik podał, że grupa najbardziej hojnych firm, które przeznaczą na świąteczne świadczenia ponad 500 zł na osobę, wzrosła w tym roku do jednej piątej, czyli o połowę w porównaniu z ubiegłoroczną gwiazdką.

Jak wskazał dziennik, do najbardziej popularnych gwiazdkowych benefitów należą premie gotówkowe i karty albo bony/kupony podarunkowe, które pomagają sfinansować gwiazdkowe wydatki.

Reklama

"Wyraźnie widzimy, że w okresie okołoświątecznym firmy chętniej inwestują w karty podarunkowe oraz klasyczne upominki w postaci kuponów. Rok do roku odnotowujemy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży kart" - powiedział w rozmowie z "Rz" Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Dziennik podał, że z szacunków tej spółki wynika, iż na święta Bożego Narodzenia przypada ok. 60 proc. okolicznościowej sprzedaży bonów i kart podarunkowych w Polsce, co daje wartość prawie 2 mld zł.

Gazeta podaje też, że na popularności zyskują świąteczne spotkania dla załogi, które w tym roku planuje prawie połowa badanych firm.

Jak powiedziała "Rz" Magdalena Warzybok, dyrektor zarządzająca spółki doradczej Kincentric Polska, "coraz rzadziej są to tradycyjne wigilie czy +śledziki+".

"Tradycja zaczyna przegrywać z poprawnością polityczną i polityką różnorodności kulturowej, szczególnie w międzynarodowych spółkach, a świąteczne spotkania przybierają często formę imprez integracyjnych, niekiedy na kręgielni czy torze kartingowym" - czytamy w dzienniku.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »