BRASTER S.A. pozyskał 39 mln zł z publicznej oferty akcji

BRASTER S.A. sprzedał wszystkie 2,6 mln oferowanych akcji, pozyskując od inwestorów 39 mln zł brutto (wliczając koszty emisji). Cena emisyjna w pierwotnej ofercie publicznej akcji została ustalona na poziomie 15 zł. Pozyskanie środków pozwoli w pełni zrealizować strategię, której celem jest wprowadzenie urządzenia BRASTER Tester do bezpośredniej sprzedaży do kobiet w drugiej połowie 2016 r.

BRASTER S.A. sprzedał wszystkie 2,6 mln oferowanych akcji, pozyskując od inwestorów 39 mln zł brutto (wliczając koszty emisji). Cena emisyjna w pierwotnej ofercie publicznej akcji została ustalona na poziomie 15 zł. Pozyskanie środków pozwoli w pełni zrealizować strategię, której celem jest wprowadzenie urządzenia BRASTER Tester do bezpośredniej sprzedaży do kobiet w drugiej połowie 2016 r.

Do inwestorów indywidualnych trafi ostatecznie 25,3 proc., a do instytucjonalnych 74,7 proc. walorów serii F. BRASTER planuje wprowadzić na główny rynek GPW 3 014 653 akcje serii A, B, C, D i E oraz 2,6 mln akcji z nowej emisji - nastąpi to prawdopodobnie w czerwcu.

- Ogromnie cieszy nas fakt, że udało nam się przekonać kilkunastu inwestorów instytucjonalnych i rzeszę inwestorów indywidualnych do inwestycji w naszą spółkę. Dzięki emisji udało nam się pozyskać kwotę, która jest wystarczająca do realizacji naszej strategii. Jej kluczowym elementem będzie wprowadzenie urządzenia BRASTER Tester do sprzedaży do kobiet w drugiej połowie 2016 r. - mówi Marcin Halicki, prezes BRASTER S.A.

Reklama

Pozyskane środki w łącznej sumie 39 mln zł zostaną przeznaczone na budowę linii technologicznej, opracowanie finalnej, komercyjnej wersji urządzenia, stworzenie systemu automatycznej interpretacji badań termograficznych otrzymywanych z urządzenia BRASTER Tester, a także dokończenie prac związanych z wdrożeniem produktu na rynek.

- Biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze na przełomie roku cena akcji Brastera wynosiła ok. 8 zł, uzyskanie ceny emisyjnej na poziomie 15 zł jest niewątpliwym sukcesem i świadczy o słuszności założeń zaprezentowanej w grudniu ub.r. strategii. Gdyby nie to, że została ona pozytywnie oceniona przez Inwestorów, a jej założenia rozpoczęliśmy natychmiast wprowadzać w życie, jestem przekonany, że dziś nie mielibyśmy powodów do satysfakcji - dodaje Marcin Halicki.

Bezpośrednio przed emisją największymi akcjonariuszami spółki byli: Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. (DM BOŚ), Ipopema Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (Ipopema TFI), dr Tadeusz Wesołowski oraz jej założyciele. Do niezbywania swoich akcji przez rok czasu od momentu ustalenia ostatecznej ceny akcji solidarnie zobligowali się dwaj najwięksi inwestorzy instytucjonalni (DM BOŚ, Ipopema TFI) oraz członkowie zarządu spółki.

BRASTER opracował unikalną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą powstał prototyp urządzenia BRASTER Tester służącego do diagnostyki raka piersi. W listopadzie ub.r. Spółka zaprezentowała nową strategię na lata 2015-2021, zgodnie z którą urządzenie BRASTER Tester będzie adresowane bezpośrednio do kobiet, a jego wprowadzenie na rynek polski nastąpi w drugiej połowie 2016 r. W roku 2017 planowane jest rozpoczęcie dystrybucji w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Rok później urządzenie wejdzie do sprzedaży m.in. w kolejnych państwach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych.

Firma BRASTER została założona przez grupę naukowców w 2007 r. Dziś to unikalna w światowej skali spółka posiadająca patenty na swój wynalazek zarejestrowane już w 18 krajach.

BRASTER SA od 2012 r. notowana jest na rynku NewConnect.

Dowiedz się więcej na temat: IPO | zapisy na akcje | Braster | urządzenia | NewConnect
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »