Kryzys podniebnych SPA

Z powodu kryzysu będzie mniej podniebnych SPA. Chodzi o samoloty Airbus A380, które na swoich pokładach mają m.in. prysznice SPA. Konsorcjum Airbus poinformowało, że z powodu kryzysu w br. dostarczy mniej tych maszyn.

Luksusowy i supernowoczesny Airbus A380 słynie z tego, że na swoim pokładzie oprócz kabin SPA, ma rozkładane łóżka-fotele z systemem masażu, biurka z dostępem do internetu i telefonu oraz minibar.

Pierwotny plan dostaw samolotów A380 jeszcze w marcu br. zakładał dostawę 18 maszyn w 2009 r. Jak podano, nowy plan przewiduje, że w tym roku Airbus planuje dostarczyć 14 dwupokładowych maszyn.

"W związku z obecnym kryzysem gospodarczym oraz trudną sytuacją branży lotniczej, a także prośbami klientów dotyczącymi odroczenia dostaw samolotów, firma Airbus wprowadziła zmiany w harmonogramie dostaw modelu A380 na okres 2009/2010" - czytamy w komunikacie firmy. Airbus planuje w 2009 r. utrzymać dostawy na poziomie porównywalnym do roku ubiegłego.

Reklama

Jak wynika z danych firmy w 2008 r. Airbus dostarczył - zgodnie z planem - 12 samolotów A380. Dotychczas firma zrealizowała w sumie zamówienie na 14 sztuk tego modelu.

"Dalsze tempo produkcji oraz rozkład dostaw uzależnione będą od zapotrzebowania zgłaszanego przez linie lotnicze oraz ich dostępu do finansowania. Airbus podejmie działania zmierzające do złagodzenia negatywnych skutków nowego harmonogramu dostaw A380 dla przepływów gotówkowych firmy. Wprowadzone zmiany nie będą miały znaczącego wpływu na zysk operacyjny Airbusa" - zapewniła firma.

Dotychczas zamówienia na 200 maszyn złożyło 16 klientów, m.in. British Airways oraz Air France- po 12 sztuk, Lufthansa - 15, Emirates - 58, Singapore Airlines - 19, Korean Air - 10, Malaysia Airlines - 6, Qantas - 20.

Pierwszy dwupokładowy Airbus A380 wszedł do regularnej eksploatacji w 2007 roku w barwach linii lotniczych Singapore Airlines. Obecnie eksploatują one sześć samolotów tego typu na trasach Singapur-Sydney oraz Londyn-Tokio.

Linie Emirates odebrały swój pierwszy samolot A380 w lipcu 2008 i w sierpniu tego roku uruchomiły połączenie Dubaj Nowy York. Obecnie linie mają w swojej flocie pięć samolotów A380 obsługujących połączenia z Dubaju do Nowego Jorku, Londynu, Sydney i Auckland (Nowa Zelandia).

Z kolei australijskie linie Quantas otrzymały pierwszy z zamówionych A380 we wrześniu 2008 i dysponują obecnie trzema samolotami tego typu latającymi do Singapuru, Londynu i do Los Angeles. Airbus to międzynarodowe konsorcjum europejskie zajmujące się produkcją samolotów. Siedziba koncernu znajduje się w Tuluzie we Francji.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Airbus A380 | firma | samolot | firmy | konsorcjum | spa | Airbus | kryzys
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »