"Puls Biznesu": Miliard to za mało, by zatrzymać podwyżki

W pierwszej połowie roku sprzedaż polis komunikacyjnego OC była o 1 mld zł większa niż przed rokiem. Nie zahamuje to jednak wzrostu cen, bo rynek nadal jest pod wodą - zwraca uwagę "Puls Biznesu".

W pierwszej połowie roku sprzedaż polis komunikacyjnego OC była o 1 mld zł większa niż przed rokiem. Nie zahamuje to jednak wzrostu cen, bo rynek nadal jest pod wodą - zwraca uwagę "Puls Biznesu".

Ostatnie miesiące były bardzo ciężkie dla kierowców - ubezpieczyciele zafundowali im ostre podwyżki cen polis komunikacyjnych i zmusili do głębokiego sięgnięcia do kieszeni. W grudniu za polisę OC kierowcy płacili średnio około 450 zł, a pod koniec czerwca już 620 zł.

Wpływ podwyżek już widać w wynikach ubezpieczycieli. Z opublikowanych w ostatnich dniach danych Polskiej Izby Ubezpieczeniowej oraz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że w pierwszej połowie roku branża sprzedała polisy OC za 5 mld zł. To o 1 mld zł więcej niż przed rokiem. Jeśli ten wynik uda się powtórzyć w drugiej połowie roku, to przypis z komunikacyjnego OC sięgnie w tym roku rekordowego poziomu 10 mld zł.

Reklama

Sprawdź stawki ubezpieczeń w porównywarce rankomat.pl

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że oznacza to koniec podwyżek. Nic bardziej mylnego. Jeśli dokładnie wczytamy się w wyniki branży, to okazuje się, że ubezpieczyciele nadal tracą na sprzedaży polis komunikacyjnych duże kwoty. W pierwszej połowie roku musieli do polis OC dorzucić ponad 600 mln zł. W analogicznym okresie poprzedniego roku - 327 mln zł. Segment komunikacyjny nadal jest więc pod wodą i dalsze podwyżki cen są nieuniknione.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ubezpieczenia komunikacyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »