"Gazeta Wyborcza": Małe grosze najdroższe

Wielkie sieci handlowe protestują przeciwko planom wycofania z obiegu jedno- i dwugroszówek - informuje "Gazeta Wyborcza.

Pomysł NBP o wycofaniu groszówek oprotestowują wielkie sieci handlowe. Zdaniem Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, utrudni to promocję sprzedaży. Chodzi o to, że końcówki - 99 groszy - przyciągają klienta.

Potwierdzają to badania francuskich naukowców, które wykazały, że obniżenie ceny nawet o eurocenta powoduje wzrost sprzedaży.

Natomiast podoba się to małym sklepom, gdyż banki nie chcą od nich przyjmować groszy.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: grosze | wyborczego | sieci handlowe | Gazeta Wyborcza | wyborczej | Male | NBP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »