Co mieć w magazynie, aby przyspieszyć wysyłki?

Współcześni konsumenci oczekują bardzo wiele od sklepów internetowych. Rozwój techniki spowodował także rewolucję w systemach kurierskich, które dostosowują się do nadzwyczajnych potrzeb dzisiejszych klientów. Dlatego tak dużą wagę przywiązuje się do działania magazynów sklepów sieciowych, w których nie powinno brakować nawet takich drobiazgów, jak gumki recepturki czy taśmy pakowe.

Zakupy online w nanosekundę

Coraz więcej użytkowników Internetu korzysta także z zakupów online, również tych zagranicznych. Niewiele robimy sobie teraz z odległości. Niewielką również wartość przedstawia dla nas niższa cena. Klienci zwracają dziś uwagę na zupełnie inne czynniki, jak na przykład:

" jakość obsługi i bezpośredni kontakt z wykwalifikowanymi pracownikami firmy, którzy mogą szybko, rzeczowo i wyczerpująco odpowiedzieć na nasze pytania,

" szybkość obsługi zamówienia - od faktycznego zamówienia po dostarczenie kupionego towaru do domu (najczęściej akceptowalny przez klientów czas dla przesyłek krajowych to 24 h - 48 h, a dla zagranicznych do tygodnia),

Reklama

" łatwość zwrotu i wymiany - tutaj ważne jest, aby sklep online zapewniał odbiór paczki od klienta bez dodatkowych kosztów oraz szybki zwrot gotówki na konto,

" opinie innych klientów - teraz opinie o sklepie czyta praktycznie każdy potencjalny klient, najcenniejsze są te szczegółowe, warto zatem dbać o serwis usług od początku do końca, gdyż złe opinie, są niestety bardzo złym omenem marketingowym, który skutecznie zniechęca do robienia zakupów, a tym samym obniża twoje zyski.

Profesjonalne wyposażenie magazynu

Jeśli twoja firma specjalizuje się w wysyłce różnych przedmiotów, zaopatrz odpowiednio swój magazyn, aby pracownicy, którzy pakują przesyłki mogli sprawnie i szybko pracować. Czasem wykonanie kilku czynności zamiast jednej mocno spowalnia proces zwykłego pakowania, a to w dalszym rozrachunku wpływa także na kolejne etapy procesu obsługi zamówienia. Zadbaj o szczegóły, jak gumki recepturki, woreczki strunowe, koperty bąbelkowe, folię bąbelkową, papier pakowy, kartony, różne taśmy pakowe i dyspensery. Niech niczego nie brakuje. Poza tym dbaj o to, aby przesyłki ważyły jak najmniej i miały jak najmniejsze gabaryty, gdyż to także oznacza oszczędności. Dlatego warto inwestować w wiele produktów pakowych, by dostosowywać opakowanie do towaru.

Aby sprawniej działało stwórz "strefy"

Osoba, która sprzedaje kilkanaście-kilkadziesiąt produktów na allegro, potrzebuje jedynie kilku półek i szafy. Jednak sklepy internetowe, zajmujące się profesjonalną sprzedażą muszą mieć dobrze funkcjonujące magazyny. Dlatego, aby nie opóźniać przesyłek warto także prócz zakupów stworzyć odpowiednie strefy w magazynie, które będą odpowiadały za konkretny proces przy obsłudze zamówień.

1. Pierwszą strefą niech będzie miejsce przyjmowania towaru, który zamawiasz. W tym miejscu pracownicy powinni sprawdzać czy zamówienie jest kompletne i produkty są odpowiedniej jakości itd.

2. Drugą strefą powinno być miejsce rozładunku i rozłożenia towarów w odpowiedni sposób, wg. opracowanego przez waszą firmę systemu klasyfikacji.

3. Trzecia strefa należy do wysyłek. Tutaj właśnie najważniejsze są produkty pakowe, nawet tak drobne jak gumki recepturki - nigdy nie powinno niczego zabraknąć. Towar powinien być tutaj pakowany i przygotowywany do przekazania firmie wysyłkowej.

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »