Cydry zdobywają polski rynek

Polacy znaleźli alternatywę dla piwa. Chodzi o cydr, lekki alkohol z jabłek, który w naszym kraju staje się coraz modniejszy.

W ciągu dekady wartość rynku cydru ma sięgnąć 1 miliarda złotych - informuje "Rzeczpospolita".

- W pierwszej połowie roku sprzedaż cydru była ponaddwukrotnie większa niż w całym 2013 r., a dopiero zaczynamy sezon letni - mówi Michał Rozalicz, dyrektor marketingu grupy Ambra, lidera rynku wina oraz właściciela marki Cydr Lubelski.

Wszystko wskazuje więc na to, że lekki alkohol z jabłek zanotuje znacznie lepszy wynik niż jeszcze na początku tego roku spodziewali się jego producenci. Zakładali wówczas, że Polacy kupią w 2014 r. 4-6 mln l cydru, wobec ok. 2 mln l w 2013 r.

Reklama

Cydry zdobywają nasz rynek od ubiegłego roku. Wcześniej - choć jesteśmy największym producentem jabłek w Europie - były prawie nieznane. Impulsem do wysypu nowych marek była decyzja Ministerstwa Finansów, aby obniżyć na nie akcyzę od 1 stycznia 2013 roku ze 158 do 97 zł za hektolitr.

Analitycy Domu Maklerskiego Millennium nie wykluczają, że w ciągu najbliższych pięciu, siedmiu lat wydatki na cydr sięgną 400-500 mln zł, a w ciągu dekady mogą dobić do 1 mld zł. - Cydr stał się modny, a konsumenci też coraz bardziej świadomie sięgają po niego jako smaczną, naturalną alternatywę dla piwa- zaznacza Michał Rozalicz.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | cydr | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »