Duńskie dyskonty spożywcze idą na wschód

Sieć Netto stawia trzecie centrum dystrybucyjne. Wkrótce dobije do 300 sklepów - informuje "Puls Biznesu".

Portugalia, Niemcy, Dania - to podium na polskim rynku dyskontów. Liderem jest Biedronka, dobijająca do progu 2 tys. sklepów. Drugi - z ponad 420 placówkami - jest Lidl, należący do niemieckiej grupy Schwarz. Po cichu rośnie jednak numer trzy - sieć Netto, której właścicielem jest grupa Dansk Supermarked.

- Mamy dziś w Polsce 257 sklepów, do końca roku powinniśmy otworzyć jeszcze 23. Nasza strategia zakłada, że w przyszłym roku do sieci dołączy 50 kolejnych sklepów - mówi Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska.

Sieć dyskontów Netto na naszym rynku debiutowała w 1995 r. sklepem w Szczecinie. 11 lat zajęło jej dobicie do progu 100 sklepów. Kolejną setkę otworzyła w cztery lata. Najsilniejszą pozycję i najwięcej sklepów ma w Zachodniopomorskiem.

Reklama

Duńczycy na razie nieśmiało zaglądają na prawy brzeg Wisły - w ogóle nie mają sklepów w trzech województwach ściany wschodniej. Nieobecni są też w Warszawie. W marszu na wschód ma im jednak pomóc nowe centrum dystrybucyjne, którego powstaje w pomorskim Kopytkowie, tuż obok autostrady A1.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | puls | dyskonty | Lidl | dyskont | Netto | jedzenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »