Holenderska grupa Ahold łączy siły z belgiskim Delhaize

Holenderska grupa Ahold (sieć supermarketów) łączy siły z belgiskim odpowiednikiem Delhaize. W efekcie powstanie jeden z największych graczy w tej branży na świecie.

W USA i Europie będzie mieć w sumie 6500 sklepów. W zeszłym roku Ahold i Delhaize miały łączną sprzedaż w wysokości 54,1 mld euro. Połączenie zaowocuje w USA utworzeniem szóstego największego podmiotu w handlu detalicznym. Ahold ma tam sklepy Stop & Shop oraz Giant, zas Delhaize Hannaford i Food Lion. W Europie Ahold ma sieć supermarketów Albert Heijn (850 placówek w Holandii i 25 w Belgii). Delhaize ma sklepy w całej Belgii.

Zgodnie z porozumieniem, udziałowcy Aholda mieć będą 61 procent akcji nowej spólki. Obliczono, że po trzech latach od połączenia nowy twór oszczędzać będzie rocznie 500 mln euro rocznie (efekt synergii). Jednorazowe koszty fuzji to 350 mln euro. Zakończenie połączenia planowane jest na połowę 2016 r. (po uzyskaniu wszystkich zgód).

Reklama

Ahold (jako wówczas mały sklepik, teraz wielka firma z siedzibą w Zaandam) założyli w 1887 r. Albert Heijn z żoną w holenderskim Oostzaan. Delhaize powstał w Belgii 1867 r. z inicjatywy braci Julesa i Edouarda Delhaize oraz Julesa Vieujanta.

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: supermarkety | fuzje spółek | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »