Już 2/3 Polaków wie, że assistance to nie tylko holowanie. Najnowszy raport o usługach pomocowych

Przeszło 2,6 mln Polaków skorzystało w 2016 r. z usług assistance (ang. pomoc, wsparcie, wyręka) - wynika z badania "Rynek usług assistance widziany oczami klientów". To o ponad 130 tys. więcej niż w roku poprzednim. Co ważne, wiedza na temat usług pomocowych wzrasta. Świadomość tego, czym one są, ma już 67 proc. osób korzystających z usług ubezpieczeniowo-finansowych.

Przeszło 2,6 mln Polaków skorzystało w 2016 r. z usług assistance (ang. pomoc, wsparcie, wyręka) - wynika z badania "Rynek usług assistance widziany oczami klientów". To o ponad 130 tys. więcej niż w roku poprzednim. Co ważne, wiedza na temat usług pomocowych wzrasta. Świadomość tego, czym one są, ma już 67 proc. osób korzystających z usług ubezpieczeniowo-finansowych.

Najwięcej badanych (49 proc.) rozumie assistance jako szeroko pojęte usługi pomocowe (ratunkowe). Dla 40 proc. są to dodatkowe usługi ubezpieczeniowe. 34 proc. postrzega z kolei assistance jako usługi samochodowe (komunikacyjne).

- Według naszych badanych, usługi assistance są dla każdego. Wcale nie tylko dla młodych ludzi czy grupy najbogatszych. Można więc przyjąć, że korzystanie z tych usług będzie stawać się coraz powszechniejsze - mówi Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos Polska.

Typowy klient korzystający z usług assistance to mężczyzna (59 proc.) w wieku 30-49 lat (45 proc.), z wyższym wykształceniem (49 proc.), zatrudniony jako pracownik biurowy, będący wykwalifikowanym specjalistą lub pracujący na stanowisku kierowniczym (35 proc.) oraz mieszkający w co najmniej trzyosobowym gospodarstwie domowym (56 proc.), w mieście liczącym ponad 200 tys. mieszkańców (31 proc.).

Reklama

W 2016 r. większość badanych korzystała z tych usług assistance, które były oferowane z produktami ubezpieczeniowymi. Przeciętny klient potrzebował w tym czasie pomocy przynajmniej dwukrotnie.

Największą wartość spośród usług pomocowych ma dla Polaków assistance samochodowe. Na kolejnych miejscach znajdują się assistance medyczne, turystyczne i domowe. Co ciekawe, assistance samochodowe jest najważniejsze tylko dla mężczyzn. Kobiety nieco wyżej cenią sobie assistance medyczne.

Jak stwierdza Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance: - Perspektywy dla rynku usług assistance są dobre. To najbardziej sexy usługi na całym rynku ubezpieczeń. Tak są postrzegane. Rynek usług assistance ma ok. 95 proc. zadowolonych klientów [..]. To jest niezwykły wynik.

Polecamy: PIT 2016

infoWire.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »