Krakowski odcinek S7: Innowacyjna droga ze zużytych opon

Odcinek tzw. trasy nowohuckiej, czyli fragment drogi ekspresowej S7 biegnącej przez Kraków wyróżnia się pośród wszystkich dróg tego typu w Polsce. Powód? Do produkcji drogi wykorzystano 25 tys. zużytych opon, które posłużyły do wykonania górnej nawierzchni 4,5 km odcinka.

Odcinek tzw. trasy nowohuckiej, czyli fragment drogi ekspresowej S7 biegnącej przez Kraków wyróżnia się pośród wszystkich dróg tego typu w Polsce. Powód? Do produkcji drogi wykorzystano 25 tys. zużytych opon, które posłużyły do wykonania górnej nawierzchni 4,5 km odcinka.

- Poprzez dodanie gumy do asfaltu zyskano lepszą elastyczność, odporność na spękania - mówi w rozmowie z MarketNews24 Igor Ruttmar, prezes TPA Instytut Badań Technicznych.

Co bardzo ciekawe, technologia wykorzystująca dodawanie gumy do asfaltu znacząco wydłuża życie takiej drogi i obniża koszty remontów oraz utrzymania. Bez zmiany kosztów dla inwestora, technologia i innowacyjny układ warstw pozwalają stworzyć drogę, która może wytrzymać nawet 45 lat.

marketnews24.pl
Dowiedz się więcej na temat: droga ekspresowa | opona | asfalt
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »