Przejd� do g��wnej cz�ci strony

× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

×

Treść dostępna również w wersji mobilnej
na m.interia.pl oraz w aplikacjach na iOS i Android

LOT bardzo szybko wychodzi na prostą

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Poprawiły się wyniki finansowe LOT. Marcin Piróg , prezes PLL LOT powiedział w Programie Pierwszym Polskiego Radia, że w tym roku strata spółki pod koniec roku będzie mniejsza niż zakładano.

- Nie biorąc pod uwagę wpływu cen ropy i kursów walut, w tym roku wynik jest lepszy o ponad 300 mln zł - powiedział Marcin Piróg. Dodał, że LOT bardzo szybko wychodzi na prostą, a założenia budżetowe na przyszły rok zakładają kilkudziesięciomilionowy zysk.

Marcin Piróg, uważa, że najlepszą drogą, żeby uzdrowić spółkę, jest prywatyzacja. - Nie tylko komercjalizacja, ale wyjście państwa z kapitału spółki, bo to pozwala przeprowadzać pewne zmiany sprawniej i szybciej, a poza tym dostęp do kapitału jest dużo łatwiejszy - powiedział.

Prezes LOT poinformował, że spółka przygotowuje się do otwierania kierunków azjatyckich. W ostatnich dniach LOT otrzymał od Federacji Rosyjskiej zgodę na przelot nad Syberią, co pozwoli w pierwszej połowie przyszłego roku uruchomić połączenie do Pekinu.

Dodał, że po całkowitej wymianie floty transoceanicznych samolotów z Boeingów 767 na Dreamlinery będzie można uruchomić następne połączenia z Azją. - Myślimy o Tokio, Szanghaju, Seulu, Dehli - powiedział prezes LOT.

Do 2015 r. LOT wymieni flotę transoceanicznych samolotów - Boeingi 767 zastąpi ośmioma egzemplarzami najnowszego nabytku tej firmy - Dreamlinerem 787.

LOT otrzymał od Rosji zgodę na rejsy nad Syberią

Polskie Linie Lotnicze LOT otrzymały od rosyjskich władz zgodę na przeloty nad Syberią - poinformował w środę rzecznik spółki Leszek Chorzewski. Zezwolenie to pozwoli na otwarcie nowych połączeń do Azji, m.in. do Pekinu i Tokio.

- Otrzymaliśmy od władz Federacji Rosyjskiej zgodę wymaganą do realizowania lotów nad Syberią. Negocjacje w tej sprawie, prowadzone w imieniu państwa polskiego przez Ministerstwo Infrastruktury i Urząd Lotnictwa Cywilnego, zakończyły się dla nas powodzeniem - powiedział Chorzewski. Dodał, że LOT o zgodę na przeloty starał się intensywnie od 2008 roku.

Samoloty LOT nie latają obecnie nad Syberią na dalekowschodnie lotniska. Ostatnio LOT latał do Pekinu w 2008 r., ale po kilku miesiącach zawiesił to połączenie ze względu na koszty, jakie ponosił przewoźnik latając tzw. korytarzem południowym nad Kazachstanem, co wydłużało również podróż.

- Potwierdzenie możliwości realizowania rejsów LOT-u w rosyjskiej przestrzeni powietrznej jest jednym z kluczowych rozwiązań w naszych przygotowaniach do ekspansji w kierunku dalekowschodnim. Ma ono szczególne znaczenie w świetle planowanego uruchomienia przez LOT w 2012 roku połączenia do Pekinu. Możliwość lotów nad Syberią pozwoli na przeloty najkrótszym korytarzem powietrznym, co wpłynie m.in. na oszczędność zużywanego paliwa i krótszy czas rejsu - wyjaśnił rzecznik.

Oprócz zezwolenia na przeloty nad Syberią, przewoźnikowi do uruchomienia nowych połączeń azjatyckich potrzebne są Boeingi 787 Dreamlinery, aby spółka mogła się dalej rozwijać. Na początku listopada prezes spółki Marcin Piróg powiedział, że pierwszy Dreamliner pojawi się we flocie PLL LOT w IV kwartale 2012 r., co będzie już kolejnym opóźnieniem ze strony Boeinga w dostawach 787. Wcześniej prezes mówił, że przewoźnik w przyszłym roku chce uruchomić rejsy z Warszawy m.in. do Tokio i Pekinu. Do stolicy Chin LOT chce zacząć latać już w marcu, a najpóźniej w czerwcu przyszłego roku.

- Obecnie czekamy na decyzje odpowiednich władz w Chinach dotyczące możliwych godzin startów i lądowań, czyli tzw. slotów na lotnisku w Pekinie. Rejsy LOT-u do stolicy Chin zostaną wprowadzone do systemu rezerwacyjnego przewoźnika po otrzymaniu slotów. Połączenia będą realizowane początkowo na samolotach Boeing 767 - powiedział w środę Chorzewski.

LOT otrzymał także korzystne godziny startów i lądowań w rejsach do Moskwy. Pozwoliło to na wprowadzenie do rozkładu na sezon zimowy 2011/2012 dogodnych godzin lotów, czyli zamianę dotychczasowych sześciu nocnych rejsów na trzy poranne oraz trzy połączenia w ciągu dnia.

Źródło informacji: IAR/PAP

Więcej o:
marcin,
loty,
Marcin Piróg,
PLL LOT,
wyniki finansowe
 

Ankieta

Jak rozwiązać problem dużej podaży jabłek?








Jak rozwiązać problem dużej podaży jabłek?

Dziękujemy. Twój głos został już zarejestrowany
WYNIKI

Rozdać biednym

 
30%

Oddać za darmo

 
12%

Trudno powiedzieć

 
1%

Zniszczyć nadwyżki

 
1%

Nie mam zdania

 
1%

Przerobić na sok czy cydr

 
50%

Nie zbierać wcale

 
5%Głosów: 4140

Zagłosuj w innych ankietach »


Skomentuj artykuł:

Wasze komentarze (15)

Dodaj komentarz

~kwis.abcdw.pl -

Tym, którzy twierdzą, że LOT jest drogi, to proponuję sprawdzić loty do Paryża naszym przewoźnikiem i AirFrance.

~wacek -

Beznadziejne zarządzanie, brak elementarnego bezpieczeństwa - fikcyjne przeglądy i naprawy i flota z lamusa = LOT. Żenua!!

~POLONUS II -

Nic Pirog nie powiedzial o linii LOT z KRAKOWA do CHICAGO.Latam tam dwa przynajmniej razy do roku zawsze bylo pelne oblozenie ale "geniusz"LOT-u pomimo protestow POLONII zlikwidowal(przez WARSZWAWE uciazliwie iza dlugo)TO I NIE MAM WYBORU IDE DO LUFTHANZY!!!NIECH LOT LATA do HANOI.Panie Pirog a moze by tak do MIAMI?co? to i klijetow moze nie zabraknie....

~Bona -

Jeśli pominąć wpływ cen ropy - czyli znowu księgowość kreatywna? Niektórzy już się na tym przejechali

~Lotcik -

Należy przywrocić Bartoszewskiego na prezesa i wszystko będzie OK.

~AusPolen -

Firmę należy odpolitycznić, odpaństwowić i skomercjalizować. Niech wreszcie zacznie zarabiać na przewozach, tak jak to robią inne linie lotnicze. Życzę sukcesów prezesie.

~eri -

nawet lufthansa ich juz nie chce lyknac , biedna i mala linia nie ma szans w europie a za utrzymanie miejsc pracy dla warszawki placi jak zwykle kazdy podatnik

~diagnosta -

sytuacja doskonała.Straty niższe od planowanych!!.Ręce i skarpetki opadają.

~Kris -

LOT = bardzo droga linia, ceny wysokie, jakość średnia, jedynie za czym mnie przemawia ta firma to doświadczeni wyszkoleni piloci, jak np Kapitan Wrona. Takiego pilota chciałyby mieć wszystkie linie lotnicze...

~Polonus -

A może by tak zacząć uczciwie i mądrze zarządzać ? co ma do tego forma firmy ?